Itaalias on politseiautode hellitusnimede hierarhia kenasti paigas: karabinjeeridel on kiired ja püüdmatud gasellid, tavapolitseil ustavad pantrid ja salapärased öökullid (tunnusmärkideta sõidukid). Alfa Romeo on korrakaitsjate koostööpartner juba ajalooliselt – alates Teisest maailmasõjast on politsei ja sõjaväepolitsei sõitnud just seda marki autodega. Varasemalt on karabinjeeride käsutuses olnud Alfa Romeo Alfetta, 90, 75, 155, 156 ja 159.

Nüüd on traditsioon küll muutumas, sest vastavalt Volkswageni kontserniga sõlmitud toetuslepingule tarnitakse itaallastele 4000 SEAT León alarmsõidukit. Siinkohal tuleb au anda itaallaste kohanemisvõimele: “tegelikult on León ju hispaania keelt kõnelev Golf”. Seda rõõmsamad olid näod, kui kaks erivarustuses Alfat mundrikandjatele üle anti. Alfa Romeo püüab võimsa Giulia Quadrifoglio kaudu end vähemalt meelde tuletada, olukorras kus fleet autodeks on mõni tuhat SEATi ei saagi muud teha, kui lihtsalt eriline olla ja püüda välja paista.

Tumesiniste Alfade kapoti all laulab 2.9-liitrine topeltturboga V6 mootor, millel on võimsust kuni 510 hobujõudu ja väänet 600 Nm (Ferrari 488 GTB, tuleb tuttav ette!). Õigeveolise Giulia Quadrifoglio jõud vahendatakse mootorilt tagateljele Getragi kuuekäigulise manuaalkasti abil. “Nullist sajani” kulub vaid 3.9 sekundit ning lõppkiiruseks on 305 km/h. Sellise looma maharaputamine võib pahalastel üle jõu käivaks osutuda.

Kahe gaselli tööpiirkond jääb Rooma ja Milano teedele. Liikluses on neid autosid lihtne eristada – tumesinine värv kontrastis valge ja punasega, katusel leedalarmid, vilkurid ees ja taga ning suured “Carabinieri” – tekstid ei jäta soovijatele valikuvõimalust – selle imetlusväärse autoga tahaks lähemalt tuttavaks saada! Kasvõi ilu pärast!

Kel õnnestub autosse sisse pääseda, saab aimu, mida tähendab tänapäeval sõjaväelise politsei töö.
Loe edasi siit