Kuid sarnaselt võrguühendusega sõidukeile ja nende multimeedium-süsteemidele võivad tolle uudse isejuhtiva tehnoloogia elemendid, mis peaksid tegema autod turvaliseks ja usaldusväärseks, hõlpsasti langeda häkkerite löögi alla, hoiatavad USA turbefirmad Mission Secure Inc. (MSi) ja Perrone Robotics Inc.

Koostöös Virginia ülikooli ja Pentagoniga on turbefirmad viinud läbi katseid, millega näitavad, et mitmeid andureid hõlmavat süsteemi on võimalik elektrooniliselt muukida ja selle töösse sekkuda. Ühe eksperimendi käigus muudeti seda, kuidas auto reageeris teele sattunud tõkkele.

„Üks rünnakustsenaarium sunnib auto pidurdamise asemel kiirust lisama, ehkki lidaripõhine takistuste tuvastamise süsteem on märganud objekti auto ees. Aeglustumise asemel kihutab auto objektile suure kiirusega otsa, kahjustades selle käigus iseennast ning seades reisijate elu ja tervise potentsiaalsesse ohtu nii elektrooniliselt rünnatavas sõidukis kui ka autos, millele see otsa sõidab,“ seisab MSi veebilehel leiduvas aruandes.

„Pärast edukat rünnakut pole autode tootjatel mingeid võimalusi kriminalistilise analüüsi tarbeks kiiresti informatsiooni koguda või täiendada enda toodangut viivitamatult üha uute ja arenevate elektrooniliste rünnakute vastaste kaitsemeetmetega,“ hoiatatakse aruandes.

Ekspertide osutusel ründaksid häkkerid süsteemi kõige tõenäolisemalt raadiosideühenduste kaudu.

Enamik autonoomsete sõidukite projekte plaanivaist või käivitavaist autotootjaist pole nõustunud uudisteagentuurile AFP aruandes esitatud väiteid kommenteerima. Tööstusele lähedal seisvad allikad kinnitavad aga, et süsteemide häkkimise võimalusega on kogu tootmisprotsessi käigus arvestatud.

Näiteks internetigigandil Google on kuulu kohaselt palgal terve tipp-programmeerijate töörühm, millele on tehtud ülesandeks muukida lahti ettevõtte enda valmistatud isejuhtivasse prototüüp-autosse installitud tarkvara. Uue prototüübi maantee-katsete voor peaks algama lähikuudel.