• Libedal mugav ja turvaline
• Insignia 4x4 hind alates 26 990 eurost
• Mokka 4x4 hind alates 17 900 eurost

Opelit nendega ühte ritta panna oskavad vaid asjatundjad, aga ka neile tuleb tõenäoliselt üllatusena, et täna moodustavad Insignia üle-euroopalisest müügist nelikveolised versioonid ligi 10%. Sealjuures kannab Austrias iga 5. ja Šveitsis suisa iga 2. Insignia 4x4 tähist.

Calibrast Vectrani

Ometi ei saa see Opeli fännidele tulla uudisena. Ajaloos tuhnides leiab Vectra, mida juba aastal 1990.a. sai tellida nelikveoga, lisaks meenub sportlik Calibra, mille pretensioonikat 4x4 süsteemi ilmselt paljud masinat omanud veel tänaseni kiruvad. Siiski näitab see, et päris jalgratast Opel ei leiutanud ja akumuleeritud kogemused lubavad ka 21.sajandil antud valdkonnas kaasa rääkida.

Et Antara on tänaseks juba nii moraalselt kui ka füüsiliselt vananenud, räägib Opel nelikveolisi mainides valdavalt Mokkast ning Insigniast (sealhulgas Country Tourerist ja OPC-st).

Mokkaga tundub asi lihtne – väikeste krossoverite populaarsus on tõusuteel ning hoolimata konkurentide kogemusest ja strateegiast pakkuda enamjaolt esiveolisi versioone, püüab Opel ostjaid meelitada nelikveoga komplektis nii diisel-, kui bensiinimootoriga.

Insignia puhul kõlab nelikvedu tegelikult samuti loogilisena – pakkudes masinaid nagu Country Tourer või OPC poleks vaid esiveole tuginemine kuidagi õigustatud. Loogilise jätkuna saab aga sedasama veoskeemi ka tavalisele sedaanile või luukpärale, mis näiteks Ford Mondeo, Hyundai i40 või Honda Accordi ees peaks teatud juhtudel andma Rüsselsheimi margile selge eelise.

Igarattaveolised autod?

Siinkohal lubage mulle üks kõrvalepõige Opeli maailmast. Nimelt oleme me eesti keeles harjunud autosid veoskeemi alusel liigitama kas taga-, esi- või nelikveolisteks.

Samas on turul suur hulk sõidukeid, mis tavaolukorras on näiteks esi-, aga libedal neljarattaveoga. Kuna lõviosa ajast rakendub veojõud vaid ühele sillale, oleks nagu pisut ebaõiglane neid nelikveolisteks nimetada?