• • Anonüümne disain ja asjalik varustus
  • • Mahukas universaalkere saabub sügisel
  • • Hind algab 14 990 eurost

Toyota-hulluses eestlase jaoks võib väljaöeldud siht tunduda palavikus patsiendi sonimisena, aga Lääne-Euroopas pole asjalood tegelikult korealaste jaoks kaugeltki nii halvad, kui meie mätta otsast võib tunduda. Seega suures plaanis kahtlemata raske katsumus, aga arvestades infokilde Hyundai lähiaastate uudismudelitest kindlasti mitte võimatu ülesanne.

Tulekul ka universaalkere ja fastback

i30 omab ülaltoodud eesmärgi saavutamisel kahtlemata üht kesksemat rolli. Kompaktautod on Euroopas populaarsed ja tänu tihedale konkurentsile on eriti tähtis, kuivõrd hästi toode rahvale peale läheb. Kui tihtipeale proovivad tootjad uudismudeleid turule tuues leida disaini osas margile omast isikupära ja kohest äratuntavust, siis Hyundai lähenemine on teistsugune.

Jah, ka Korea margi puhul räägitakse iseloomuliku kujuga radiaatorivõrest ja valgusdioodide asetusest päevasõidutuledes, aga erinevate nurkade alt vaadeldes on i30 pea äravahetamiseni sarnane päris mitme Euroopa konkurendiga. Üleüldse, rääkida i30 puhul Korea autost on tinglik, sest see on disainitud Hyundai disainikeskuses Saksamaal ja valmib Tšehhis.

Uus Hyundai i30 jõuab Eestis esialgu müügile 5-ukselise luukpärana, sügiseks lisandub ka universaalkerega versioon, mis näitusel silmatu põhjal hiilgab ruumikusega, olles oma väiksemast sõsarast ligi 25 cm pikem. Hiljem lisandub sportlik N-seeria mudel ja 2018.a. jooksul peaksid meie silmad nägema ka fastback-kereversiooni, mis hakkab kirsina tordil i30 perekonda ehtima.

Disainilt anonüümne

Auto sõitjateruumis jätkub isikupärast hoiduv “rahvaauto” lähenemine. Kasutatud materjalid on enamjaolt adekvaatsed ega riiva pilku, kuigi kohati tabab silm ka kehvemat kvaliteeti. Istmed on mugavad ja näidikud hea loetavusega, aga kogu sisustus on piisavalt anonüümne, et logosid kinni kattes peaks tükk aega pead murdma, millise tootja autos reisija parajasti viibib. Kohustuslik puuteekraan armatuurlaual on piisavalt suur ja õnneks pole Hyundai läinud seda teed, et kõik klahvid-nupud puutetundlikuks viia.