Eestis on tervelt üksteist Toyota Priuse omanikku, mis on lausa üllatavalt suur arv — 433 000 krooni eest saaks ju peaaegu kaks sama suurt tavalist väikekeskklassi sõiduautot, mis turbodiiselmootoriga varustatult neelaks 100 kilomeetri läbimisel vaid tilga rohkem kütust kui 4,3liitrise keskmise kuluga Prius, kirjutab SL Õhtuleht.

Elektri- ja ottomootori ühendjõul liikuv sõiduk ei teeni seega kõrget hinda kütusekulu arvelt iialgi tagasi. Isegi Priuse rikkalikku varustust arvestades kipub sõiduki jõuallika eripärast johtuv hinnavahe võrreldes tavaautoga kerkima üle 100 000 krooni.

Euroopas ongi Priuse soetamine pigem keskkonnasõbralikkusega eputamise kui kaine arvestuse tulemus.

Seda kinnitab ka hübriidauto müügiedu — tänavu on Vanal Mandril 10 kuuga omaniku leidnud 6591 Priust. Võrdluseks võib öelda, et näiteks Toyota Corollasid on ostetud tervelt 24 korda rohkem.

Toyota on lubanud järgmisel aastal kergitada Priuse tootmismahu 180 000 autoni, millest 15 000 loodetakse maha müüa Euroopas. Isegi kui see optimistlik plaan teoks saab, jääb selle aasta aastaauto Priuse päralt aga siiski kõigest tuhandik Euroopa uute autode turust.

Euroopa aasta auto valimise tulemused
1. Toyota Prius 406
2. Citroen C4 267
3. Ford Focus 228
4. Opel Astra 180
5. Renault Modus 151
6. Peugeot 407 135
7. 1. seeria BMW 83