• Uus ja vana CR-V koos lumerajal
• Proovis kahe põlvkonna erinevad nelikveod
• Tulemused mõnevõrra üllatavad

Ilmselt jääb see rekord veel pikaks ajaks püsima, sest toona oli tegemist buumiajaga ning miski ei vihja sellele, et niipea üldse mõni auto üle 1000 ühiku aastas meil müüa suudaks.

Sest olgem ausad, isegi buumajal polnud selliseid mudeleid palju. Vaid kolm neid oligi: Toyota Corolla aastatel 2005, 2006 ja 2007, Mazda 6 aastal 2008 ja Honda CR-V aastal 2007.

Täna on müügil uus Honda CR-V ja taas on ta tõusnud müüduimaks autoks Eestis. Ning taas on tema müüginumbrid üleüldise konteksti taustal muljetavaldavad: jaanuaris 113 autot ning veebruaris 90.

Võrdluseks olgu toodud, et jaanuaris osteti teisel kohal olnud Hyundai i30 57 autot, veebruaris oli täpselt sama tulemusega teisel kohal Toyota Avensis. Ehk vahe esimese ja teise kohal vahel olevate autodega on kahe kuu peale kokku ligi kahekordne.

Vaevalt muidugi suudab uus CR-V aasta lõpuni sellises tempos jätkata, et lüüa iseenda müügirekordit. Selleks peab ta edaspidi müüma iga kuu vähemalt 128 autot, mis tänases turusituatsioonis on üsna ebareaalne.

Aasta müüduima autot tiitel aga terendab CR-V-l taas sellegipoolest, kui nüüd uus Octavia just oma erinevate keremudelitega kõike pea-peale ei keera.

Et lähemalt aimu saada, mille poolest eestlaste lemmikauto kaks viimast põlvkonda erinevad ja kui palju täpselt on uus parem kui vana, otsustasime nad enne suve saabumist kevadisel lumerajal „joonele“ ajada.

Tehniliselt võrdsed aga muidu üsna erinevad

Mõlemad autod olid sisuliselt identsed: nelikvedu, 150 hj 2,2-liitrise diiselmootor ning automaatkäigukast.

Kuid juba esimestel kilomeetritel teel lumerajale sai selgeks, et sõiduomadustelt on uus märgatavalt parem kui vana.

Peaaegu kõik senised puudused on kõrvaldatud: juhi ergonoomika on sõiduautolikum, iste asub madalamal, istmepadi on suurema nurga all ja seljatugi pakub paremat külgtoetust.

Ka rooli saab rohkem pikisuunas välja tõmmata ning see on rohkem täisnurga all kui eelmisel. Eelmise mudeli häda on selles, et rooli kaldenurk on pisut liiga veoautolik. Ehk kui sirgel teel ulatavad käed rahulikult rooli alaservast kinni hoidma, siis kurvilisel teel rooli sinna-tänna lapates jääb rooli ülemine serv juba veidi ebamugavasse kaugusse.

Uuel CR-V-l on ka see häda kõrvaldatud. Lisaks on parem tema müraisolatsioon ning kütusekulu. Seda eeskätt tänu uuele nelikveoskeemile, mis annab ca pool liitrit kuni liiter madalama kulu.

Kõige enam hiilgab aga uus just oma praktilisusega. Pakiruumi kogumahutavus on tervelt 151 liitrit suurem, kui kõik istmed üleval, siis ca 30 liitri jagu. Tagaistmete kokkupakendamine on selles autoklassis aga suisa omaette nähtus: tuleb tõmmata vaid pakiruumis olevaid hoobasid ning hetkega tekib autosse suur sile kaubaruum.