Kui Hiinas räägitakse Volvost ikka kui Rootsi parimast automargist ning kõik seal toodetud Volvod on “Rootsi autod”, siis Indias on lugu teine – tahetakse küll Volvot, aga “Made in India”, et oleks kindel, auto sobib kohalike oludega.

Eurooplased on tõenäoliselt ammu harjunud, et nende autodest osa toodetakse kuskil mujal, silt “Made in China” neid ei heiduta: tähtis on kvaliteet ja normaalsed ülalpidamiskulud. Võrreldes Hiina või Indiaga on Euroopa esialgu Volvo jaoks veel suur, tulevikus võrdsustuv turg, sest kaks eelnimetatut liiguvad üsna kosmilises kasvutrendis.

HIINA, ELEKTRIAUTODE TÕOTATUD MAA

Hiinlaste omanduses olevasse Geely kontserni kuuluva Volvo jaoks on Hiina olnud juba mõnda aega oluline tootearenduse koht ning suurima potentsiaaliga sihtturg. Volvol on Hiinas kolm tehast: Daqingis valmistatakse 90 seeria sõidukeid Chengdus 60 seeriat ning Luqiao on spetsialiseerunud CMA platvormil valmivatele kompaktautodele, sh. uuele 40 seeriale ja elektriautodele.

Otsus, keskenduda Hiinas elektriautode tootmisele on loogiline, sest sealne särtsusõidukite turg on maailma suurim ja kõige kiiremini arenev: suur osa sisepõlemismootoritega seotud lastehaigustest jääb hiinlastel põdemata karmide keskkonnanõuete tõttu.

Jõudsalt paisuv keskklass peab võimalusel istuma kohe hübriidi või elektriauto rooli, sarnaselt kunagisele ühe lapse poliitikale on Hiina suurlinnades ka eriti karmid reeglid sõidukitele: sa kas sõidad heitmevabalt või ei sõida üldse.
Loe edasi siit