Haledalt läbi kukkunud hiinlased naasevad Euroopasse
Toonasest Landwindi apsakast sai hitt YouTube’is ning sellega hakati iseloomustama Hiina autotööstuse „vilju“ laiemalt. Tänaseks on Hiina maailma suurim autoturg, näiteks tervelt 40 % Volkswageni esimese kvartali kasumist tuli Hiina müügi kasvu arvelt. Hiina autotööstus kogub samuti tuure ning hakkab muu maailma oma hoopis uuel tasemel plagieerima – jäljendades vormi asemel nüüdsest hoopis kvaliteeti!
ADAC’it on süüdistatud liiga tihedates sidemetes Saksa autotootjatega ning testitingimustega manipuleerimises. Ka teine Hiina mark – Brilliance – kukkus nende kokkupõrketestis haledalt läbi ning pidi end Euroopast välja tõmbama. Ent ka Brilliance on naasmas. Pealegi sooritas Saksa TÜV hiljem selle sama Landwindi ning Brilliance’i mudelitega uued kokkupõrketestid, mille tulemused polnud sugugi nii masendavad. Aga see selleks.
Nimelt paisati Hollandis müüki mahtuniversaal Landwind CV9, mis võistleb näiteks Opel Zafiraga. Viimase hind Saksamaal on aga 20.295.- eurot, CV9 eest küsitakse aga kõigest 11.950.- eurot, nii et eurooplastel on muretsemiseks/rõõmustamiseks põhjust kuhjaga. Kuidas kellelgi. Hollandi järel plaanitakse siseneda Itaalia, Saksamaa ja näiteks Belgia turgudele, vahendab Automotive News.
Landwind CV9 on läbinud kokkupõrketestid, selle mootorid vastavad Euro 5 saastenõuetele ning selle tüübikinnitus lubab autot turustada kõikides Euroopa Liidu riikides. Maaletooja loodab EuroNCAP’i kokkupõrketestides teenida välja kolm punkti viiest, seni veel analüüsid käivad. Võimalus, et ADAC hakkab taas omal viisil Landwindi testima, muidugi jääb.
Kas CV9 aga ongi enam puhtalt hiinlane? Kui selle DNA’d analüüsida, siis võiks öelda, et tegu on ehk pigem Euraasia autoga. Masina disain pärineb Itaalias Torinos paikneva IDEA sulest, 1,6- ja 2-liitrised mootorid on arendatud koostöös Saksamaal Aachenis asuva mootoritootja F. E. V. Motortechnick GmbH’ga, viiekäiguline manuaalkast pärineb Saksa firmalt Gertrag jne.
Landwindi tootev Jiangling plaanib ehitada aastas 210 000 sõidukit, mille hulka kuuluvad ka Fordiga kahasse loodavad Transitid Hiina turu tarbeks. Nii et hiinlasi maksab taaskord aina tõsisemalt võtta ning ega sel CV9’l ju pealtnäha ka suurt viga pole. Hiinlaste endi seisukohalt hakkab asi juba ilmet võtma ning disaini varastamises ei saa ka keegi enam neid süüdistada.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!