Selgub, et maailmas leidub päris mitmeid paiku, selliseid hiiglaslikke parklaid, kuhu müümata jäänud autod vanaduspõlve veetma viiakse.

Näiteks selle artikli avafoto, ja ka järgmine foto, kujutab Citroënide nn viimast puhkuspaika Hispaania loodeosas Vigo linnas.

Foto: AFP

Järgnev pilt on aga tehtud Ühendkuningriigis Inglismaa kirdeosas Grimbsy linna sadamas.

Foto: AFP

Muidugi ei taha tootjad lihtsalt nii palju autosid välja lasta kui vähegi võimalik, aga uute autode müük maailmas on viimase kümnendi vältel paraku hoobi saanud.

Tootjad ei osanud majanduslanguse ja selle pikaajaliste mõjudegaarvestada, mille tulemusel müümata eksemplarid nüüd (selleks ettenähtud) suuri tühje platse ummistavad. Selliseid hüljatud autode kodusid leidub palju ja eri riikides.

Järgnev pilt on tehtud samuti Ühendkuningriigis, Inglismaa lõunaosas, linnas nimega Sheerness.

Foto: AFP

Kas lahendus oleks müümata jäänud sõidukid senisest oluliselt odavamalt müügile lasta? Kas see päästaks sadu ja tuhandeid töölisi, kes tootmise vähenemise tõttu lahti tuleb lasta? Kas neid töökohti oleks vaja üldse päästa, arvestades, et lääne inimese soov üldse asju omada on vähenemas?

Kuidas on olukord täpsemalt meil siin Eestis? Meenub Delfi Ärilehes möödunud juulis ilmunud kokkuvõte, mis sedastas, et automüük on väike ning aastate 2004-5 tasemel, hinnasurve on väga tugev.