Eestis on Audi popp ja Q7 on müünud hästi, nii et Q5 kavatseb järgi jäänud autoturust kindlasti maksimumi võtta.

Paljudele näivad Audid igavad ja liiga kained. Nende disain tundub üksluine ja nende interjööris on kõle. Ent sama paljudele näivad Audi tooted mõjuvat just emotsionaalsete ihaldusobjektidena. Samad väärtused, mis mitmetele Audid külmaks teevad, mõjuvad nende ostjaile aga just särtsakate elementidena. Äkki on Audi nagu Alfa, millest ei saa ka lõpuni aru need, kes pole kas nn. Audi- või Alfa-mehed? Momendil on näiteks terve VW Grupi disainiboss Walter de Silva, kes kogus tuntust just Alfa Romeosid disainides.

Kui Audi Q7 turule tuli, ehmatas see paljusid oma suurusega. See näis lihtsalt tohutu. Õigem olnuks nimetada seda Audi G8. Q7 on elanud hästi ja oma stiilse mammuti välimusele sageli ka — vähemalt uudistes ja kusagil kaugel mujal maailmas — vastavat sisu näidanud. Q7 kapoti alla on paigutatud nii 10 kui 12 silindriga megamootoreid.

Kui Audi Q7 turule tuli, ehmatas see oma suurusega veidi ka neid, kes olid juba ammu oma lemmikmargilt linnamaasturit oodanud. Kõik, kes tahtsid Audi linnadžiipi, olid nüüd sunnitud soetama pealt miljonilise pringi paksukese, kus sees kuni seitse istet. Mõni nädal tagasi saabus meie turule aga Audi uus ja väiksem SUV nimega Q5, mis toetub VW Tiguani tehnikale ning on ka mõõtmetelt samas klassis.

Kui Audi Q5 üksinda vaadelda, näib tõesti, et tegu on pesus kokku tõmmanud Q7ga. Kui masinad aga ninapidi kokku panna, paistab Q7 oma noore venna toel hoopis agressiivsem välja ning Q5 hakkab mõjuma palju ümaramalt ja naiselikumalt kui esmapilgul. Kui neid kahte ühe eramu autovarjualuse all kõrvuti näha, mõjub vaatepilt isegi armsana ning Q7 koleda ja armilisena, Q5 aga kena ja veetlevana.

Testiautoks loovutatud auto oli kurguni varustust täis tuubitud ja TFSI 2-liitrise bensiinimootoriga ning selle hind ületas juba miljon krooni! Kas keegi sellist kombinatsiooni ka tegelikkuses ostab, on ühe uut Audit takseerima tulnud vene uusrikka sõnul lihtsalt „nje realna“. Sellise raha eest tahaks ikka juba midagi võimast ja iseloomukamat kui kaheliitrise neljasilindrilise jõuallika ärev tiksumine ja klõbin.

Sel mootoril on 211 hj ja sajani jõutakse väidetavalt 7,2 sekundiga. Rooli taga olles ei saa sellest aga sugugi aru, kuna Q5 on ikka päris suur auto. Q7 on ise lihtsalt nii suur, et tema väikevend pole pisike, vaid lihtsalt — suur. Juhitavuselt on Q5 aga hoopis lihtsam, kui tema turul piisavalt arrogantsi kogunud suurem vend. Sensatsioon on täiesti sõiduautolik.

Väga palju tähelepanu võtab enda peale 7-astmeline kahe siduriga käigukast, mis muudab sõidu ootamatult ebamugavaks, kuna tegutseb juhile ettearvamatult. Kiire sõidu muudab see küll ebamugavaks, ent rahulikul kulgemisel on pehme ja mõnus. Kiirel sõidul aitab väga aga nupp, mis muudab rooli oluliselt raskemaks, gaasipedaali täpsemaks ja mootori erksamaks. Nii märgatavat vahet ei näita just paljude autode elektroonilised sekkujad.

2-liitrise TFSI kõrvale pakutakse veel ka sama suurt TDI diislit ning ka kolmeliitrist TDId, mil 240 hj ja kiirendus 6,5 sekundit. Eks see olekski kõige mõistlikum valik, kui Q5ga vilkamalt ringi sõita kavatsetakse. Vastasel juhul sobib ka see 2.0 TFSI, valge nahksisu ja tervet katust kattev klaasist panoraamkatus, mis pole omasuguste seas sugugi kallis lisavarustus.

Q5 juures on kõik väga audilik. Kõik nupud, valitsed, kujunduselemendid — kõik on tuttav ja turvaline. Ent puudub tugev iseloom. See pole kõige audilikkuse essents ega too see ka mängu midagi uut, mida teistel Audidel ette näidata pole. Nagu näiteks BMW X6, mis teeb aluses nõutuks, ent sellele mõeldes ja sellega sõites muudab arvamust endast kardinaalselt.

Q5 puhul on tegemist tootega, mis Audi mudelivalikust puudus ja mida inimesed, kes ei kujuta elu Audideta ette, lihtsalt harjumusest kõvasti tarbima hakkavad. Selle hinnad algavad 580.500.- kroonist (2.0 TDI), mis on kõrge hind nagu Audidel tavaks. Odavaim 3-liitrine diisel maksab 710.400.-. Miljoni eest aga saab endale juba soodsaima A8 või demoautona kasutatud S6.

Q5 on kohal ja oma niši täitnud. Järgmised uudistooted peaksid Audilt tulema aga hoopis põnevamad. Audi A4 allroad quattro, A5 Sportback, uuenenud Q7, uus A8 ning kupeesedaan A7. Hiljem veel A1 väikeauto, võibolla ka Audi A2, E1 jne. jne. Palju põnevat on tulemas, ent üliprofessionaalse ja eeskujuliku ettevõttena pidi Audi oma Q5 lihtsalt looma, et valik oleks täielik.