Juba 1954. aastal oli Vormel Ühe reegleid muudetud, millega mootori mahtu vähendati, kompressoriga mootoritel 750 kuupsentimeetrile ja vabalt hingavatel mootoritel 2500 kuupsentimeetrile. Kaalupiiranguid autodel polnud, punkte jagati nagu ikka viiele esimesele, pluss lisapunkt siis kiireima ringi eest.

Kirja läks seekord vaid seitse etappi, sest pärast Le Mansi 24-tunnisõidu katastroofi loobus oma etapi korraldamisest Prantsusmaa, seejärel järgnesid eeskujule ka Saksamaa, Šveits ja Hispaania. Šveits keelas üldse autode võidusõidu oma territooriumil, ka Hispaania Pedralbesi rajal ei nähtud kunagi enam vormelite võidukihutamist.

Niisiis arvesse läks viis etappi seitsmest ja kuna Fangio võitis neist neli, ka võitjas eriti kahtlust ei tekkinud.

1. etapp Argentina GP

Juba traditsiooniliselt jaanuaris peetud etapil oli väljas kuus meeskonda kokku 42 piloodi (ja masinaga), avaruudust startis argentiinlane José Froilán González oma masinal Ferrari 625F1, edestades Ascarit (Lancia D50) ja Fangiot (Mercedes-Benz W 196). Finišis oli võitjana Fangio, järgmistel kohtadel tuli punkte aga jagada, sest kahes Ferraris ja ühes Mercedeses otsustati sõidu ajal lausa kahel korral piloote vahetada. Maurice Trintignant ja Giuseppe "Nino" Farina said seega punkte korraga nii teise kui kolmanda koha eest. Alberto Ascari lõpetas avaetapil avariiga.

  • 1 Juan Manuel Fangio ARG Mercedes 8+1 p
  • 2 José Froilán González ARG + Nino Farina ITA + Maurice Trintignant FRA Ferrari igaüks 2 p
  • 3 Nino Farina ITA + Maurice Trintignant FRA + Umberto Maglioli ITA Ferrari igaüks 1 1/3 p
  • 4 Hans Herrmann GER + Karl Kling GER +Stirling Moss GBR Mercedes igaüks 1 p
  • 5 Roberto Mieres ARG Maserati 2 p

2. etapp Monaco GP

Pärast kaheaastast pausi sõideti F1 etapp jälle Monacos, kusjuures esimesest ruudust startinud Fangio pidi leppima lõpuks vaid kiireima ringi punktiga, tema Mercedes jäi tee kõrvale juba 49 ringil (sajast). Fangio meeskonnakaaslane Herrmann aga sai soojendusel vigastada ja tema asemel sõitis André Simon (kes ka ei lõpetanud). Võitjaks tuli üheksandalt stardikohalt prantslane Maurice Trintignant (üldse esimese prantslasena F1 ajaloos). Ascari lendas oma elu viimasel etapil lausa autoga rajalt merre, seekord veel eluga välja ujudes.

  • 1 Maurice Trintignant FRA Ferrari 8
  • 2 Eugenio Castellotti ITA Lancia 6
  • 3 Jean Behra FRA + Cesare Perdisa ITA Maserati 2
  • 4 Nino Farina ITA Ferrari 3
  • 5 Luigi Villoresi ITA Lancia 2
  • Kiireim ring Juan Manuel Fangio ARG Mercedes 1
Lähem vaade veel Ascari suplusele:

Ascari hukk

Neli päeva hiljem, 26. mail 1955 sai aga 1952. ja 1953. aasta maailmameister Alberto Ascari surma, kui oli Monzas testimas Ferrari uut sportautot Ferrari 750 Monza. Kuigi see toimus väljaspool võistlusi, sai kurv, milles ta hukkus, hiljem omale Ascari nime.

3. etapp Indianapolis 500

Nagu ikka, Indy 500 sõit oli toona küll ametlikult F1 sarjas, aga ükski sealne juht reeglina F1 teistel etappidel ei käinud (ega ka ükski muu F1 juht naljalt Indianapolises ei sõitnud). Ja nagu ikka oli ameeriklase võit kindel (muid riike lihtsalt ei nähtudki). Esimeselt kohalt startis Jerry Hoyt oma Stevensil, võitjaks tuli aga 14. kohalt startinud Bob Sweikert oma Kurtis Kraftil.

Katastroofide ahel jätkus, kui kahe eelmise aasta võitja Bill Vukovich sõitis välja küll kiireima ringi, aga seejärel avariis hukkus. Treeningutel sai surma ka Manny Ayulo.

  • 1 Bob Sweikert USA Kurtis Kraft-Offenhauser 8 p
  • 2 Tony Bettenhausen USA + Paul Russo USA Kurtis Kraft-Offenhauser kumbki 3 p
  • 3 Jimmy Davies USA Kurtis Kraft-Offenhauser 4 p
  • 4 Johnny Thomson USA Kuzma-Offenhauser 3p
  • 5 Walt Faulkner USA + Bill Homeier USA Kurtis Kraft-Offenhauser kumbki 1 p
  • Kiireim ring Bill Vukovich USA Kurtis Kraft-Offenhauser 1 p

4. etapp Belgia GP

Spa-Francorchamps'i rajal võis Mercedes võtta kergeima võidu sel hooajal, sest Ascari surma järel kadus Lancial igasugune rahaline võimekus ja tahtmine F1 sarjas võistelda, Ferrarid aga nägid pigem vaid Mercedeste "hõbenoolte" tagumist otsa. Etapile startis esimesest ruudust küll ainus Lancia-mees rajal, Eugenio Castellotti, kes aga katkestas peagi. Stirling Moss kinnitas oma teise kohaga Fangio järel Mercedestele kaksikvõidu.

  • 1 Juan Manuel Fangio ARG Mercedes 8+1
  • 2 Stirling Moss GBR Mercedes 6
  • 3 Nino Farina ITA Ferrari 4
  • 4 Paul Frère BEL Ferrari 3
  • 5 Roberto Mieres ARG +Jean Behra FRA Maserati kumbki 1

Le Mansi katastroof

Ja siis läks lausa põrguks lahti, kuigi polnud tegemist F1 etapiga, vaid hoopis sportautode 24 tunni võiduajamisega Le Mansis, 11. juunil 1955. Võidusõit peeti küll lõpuni ja selle võitjaks tuli Jaguari D-type'i roolis ka F1 sarjast tuntud Mike Hawthorn. Kuid 35. ringil lendas oma masinaga publikusse prantslane Pierre Bouillin (kes võistles varjunime all Pierre Levegh) autol Mercedes-Benz 300 SLR, kusjuures surma sai temale lisaks veel 83 pealtvatajat ja vigastatuid oli sadades.

5. etapp Hollandi GP

Kaheksa päeva pärast Le Mansi katastroofi siiski toimus F1 etapp Zandvoortis. Mercedesed startisid kolmekesi eest ja lõpetasid kahekesi ees, kuna kolmanda ruudu Karl Kling siiski katkestas. Rajal nähti vaid 16 meest. Punkte selle etapi järel: Fangio 27, Moss 13, Trintignant 11,5.

  • 1 Juan Manuel Fangio ARG Mercedes 8
  • 2 Stirling Moss GBR Mercedes 6
  • 3 Luigi Musso ITA Maserati 4
  • 4 Roberto Mieres ARG Maserati 3+1
  • 5 Eugenio Castellotti ITA Ferrari 2

Järgnevalt jäi Prantsuse etapp ära, sest Le Mansi katastroofi järel osutus võidukihutamine rohkem kui ebasobivaks.

6. etapp Briti GP

Seekord ei sõidetud mitte Silverstone'is, vaid Aintree rajal, kus Mercedese ülekaalu segas kvalifikatsioonil vaid Maserati-mees Jean Behra, lõpuks võttis Mercedes aga lausa nelikvõidu. Stirling Moss polnud küll esimene britist etapivõitja, aga tema kuulsus oli alles kasvamas.

  • 1 Stirling Moss GBR Mercedes 8+1
  • 2 Juan Manuel Fangio ARG Mercedes 6
  • 3 Karl Kling GER Mercedes 4
  • 4 Piero Taruffi ITA Mercedes 3
  • 5 Luigi Musso ITA Maserati 2

Kuna aga järgnevalt loobuti veel kolme etapi korraldamisest, olid Fangiol enne viimast etappi üldvõidu punktid käes.

7. etapp Itaalia GP

Niisiis, järgmine ja ühtlasi viimane etapp, mis sel aastal peetud sai, oli kaks kuud hiljem septembris peetud Monza F1 etapp. Mercedesed startisid jälle kolmekesi ees, lõpetasid jälle kaksikvõiduga, aga see jäi ka viimaseks hooajaks, mil Mercedes üldse F1 sarjas võistles (kuni aastani 2010) ja nende viimaseks võiduks enne aastat 2012.

  • 1 Juan Manuel Fangio ARG Mercedes 8
  • 2 Piero Taruffi ITA Mercedes 6
  • 3 Eugenio Castellotti ITA Ferrari 4
  • 4 Jean Behra FRA Maserati 3
  • 5 Carlos Menditeguy ARG Maserati 2
  • Kiireim ring Stirling Moss GBR Mercedes 1

Kuus parimat hooajal 1955:

  • 1 Juan Manuel Fangio 40 (41)
  • 2 Stirling Moss 23
  • 3 Eugenio Castellotti 12
  • 4 Maurice Trintignant 11  1⁄3
  • 5 Nino Farina 10  1⁄3
  • 6 Piero Taruffi 9

Sel aastal peeti lisaks veel 16 vähemat F1 etappi, mis MM-i sarja ei kuulunud, neist koguni kümme võideti Maseratil, kaks Lancial (Ascari), kaks Vanwallil ja kaks Connaught-Altal.

Sportautode MM

Sportautode sarja võitis 1955. a seevastu kindlalt Mercedes-Benz 24 punktiga, Ferrari 22 (23) punkti ja Jaguari 16 punkti ees. Juhtide arvestust eraldi ei peetud.

Etappide võitjad:

  • 1 1000km of Buenos Aires ARG: Enrique Sáenz Valiente ja José-Maria Ibanez Ferrari 375 Plus
  • 2 12 Hours of Sebring USA: Mike Hawthorn ja Phil Walters Jaguar D-Type
  • 3 Mille Miglia ITA: Stirling Moss ja Denis Jenkinson Mercedes-Benz 300 SLR
  • 4 24 Hours of Le Mans FRA: Mike Hawthorn ja Ivor Bueb Jaguar D-Type
  • 5 RAC Tourist Trophy GBR: Stirling Moss ja John Fitch Mercedes-Benz 300 SLR
  • 6 Targa Florio ITA: Stirling Moss ja Peter Collins Mercedes-Benz 300 SLR