Juba praegu ei nõustu paljud sellise perspektiiviga, lähitulede vastaste seas on ka Saksamaa autosõitjate ühendus ADAC. Mitmeid miljoneid sõidukijuhte ühendav klubi esitab lähituledega sõitmise kohustusele mitmeid argumenteeritud vastuväiteid, kirjutab AutoCity.

Praegu kehtib Saksamaal seadus, mis kohustab mootorrattureid päeva ajal sõitma sisselülitatud lähitulega. ADACi arvates ei torka üldise lähituledega sõitmise kohustuse korral mootorratturid enam piisavalt silma. Just mootorratturite õigeaegne märkamine on aidanud alates 1988. aastast, mis see seadus kehtestati, vähendada mootorratturitega juhtunud liiklusõnnetuste arvu 14 protsent. Samal ajal on mootorrataste arv Saksamaal rohkem kui kahekordistunud.

Lähitulede üldise kasutuselevõtu vastaste väitel suurendab see ka kütusekulu ja lähituledega sõites kulub 100 kilomeetri läbimiseks senisest keskmiselt 0,15 liitrit kütust rohkem.