Mitmetes Euroopa riikides, kaasa arvatud Eestis, puuduvad nõuded üldse või on kasutusel kohalikud nõuded, mis kehtivad vaid teatud teedel või asjaoludel.

Kohalike nõuete mittejärgimine võib aga kaasa tuua trahvi veofirmale või sõiduki teelt kõrvaldamise.

Goodyeari Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika regiooni kommertssõidukite rehvide turundusjuhi Benjamin Willoti sõnul on veofirmade jaoks probleem, et nende sõidukite talverehvidele kehtivad Euroopas erinevad nõuded.

„Veofirmad on teadlikud, et järsk ilmamuutus võib sõidukile teel probleeme tekitada ning seetõttu on nad juhte ettenägelikult varustanud.

Kuid üha enam Euroopa riike nõuab kommertssõidukitelt talverehvide kasutamist mitte vaid teatud ilmaga, kuid teatud perioodil aastas. Erinevate riikide seaduslike nüansside mittejärgimine võib kaasa tuua trahvi või ei pruugita lubada sõidukil teekonda jätkata,“ rääkis Willot.

Ka kommertsõidukite talverehvide definitsioon on Euroopa riikide lõikes erinev. Tavapäraselt on talverehvide puhul kasutatud märgist M+S (ka MS, M&S, M-S), mis tähistab rehvide sobivust sõitmiseks ka muda ja lumega (mud and snow).

2012. aasta lõpus tutvustas Euroopa Liit uut, täiendavat talverehvi märgist: 3PMSF (3-Peak-Mountain-Snow-Flake), mida võib seaduse järgi kasutada vaid siis, kui rehv on sobiv kasutamiseks ka rasketes lumeoludes.

Kuid 3PMSF-i kasutamine ei välista ega asenda märgise M+S kasutamist kommertsveokite talverehvide tähistamisel. Mõlemad märgised on kehtivad ning kohalikest seadustest leiab infot antud piirkonnas talverehvidele kehtivate nõuete kohta.

Mitmes Euroopa riigis on juba kohandatud või täiendatud talverehvidele kehtivaid määruseid, lisades volituse kommertssõidukite rehvimärgise 3PMSF-i tundmiseks, kuid aktsepteerides lisaks ka vaid tähisega M+S märgitud rehve.

Uut märgist tunnistavad näiteks Norra, Rootsi, Türgi ja Venemaa, kuid Austria, Saksamaa, Horvaatia ja Itaalia tunnistavad ametlikult endiselt vaid M+S märgisega talverehve.

Eestis, Lätis, Leedus, Belgias, Taanis, Soomes, Ungaris, Iirimaal, Ühendkuningriigis ja Poolas ei kehti veokite talverehvidele ühtegi määrust.

Üldiselt aktsepteeritakse Euroopas kommertssõidukite talverehvide määramisel tähist M+S, kuid peale selle võib teatud riikides kehtida ka muid nõudeid, näiteks minimaalne rehvimustri sügavus.

Euroopas on 28 riiki, kus kommertssõidukite talverehvidele kehtivad teatud määrused. Mõnes neist riikidest kehtivad kohalikud nõuded, mõnes riigis nõutakse talverehve kõigil teedel vaid teatud asjaolude korral ja mõnes riigis kehtivad nõuded rehvidele kindla perioodi jooksul olenemata ilmastikuoludest.

Veoettevõtetel on kohustus olla kursis ja järgida nende riikide määrusi, kus nende sõidukid liiguvad.

M+S tähendab, et rehvil on lumel parem veojõud kui tavalisel rehvil. 3PMSF tähisega rehvid peavad aga läbima rangema ISO-testi, mille Euroopa Liit määratles 2012. aastal.

Antud testis võrreldakse testitava rehvi veojõudu kinnisõidetud lumega kaetud teel etalonrehvi suhtes. Testi läbimiseks peab testitav rehv tegema etalonrehvist 25 protsenti parema soorituse.

Seetõttu on 3PMSF märgist kandvad veokirehvid rasketes talveoludes parem valik kui vaid M+S märgisega rehvid.

Mõlemad märgised tähistavad tavalisest rehvist paremat jõudlust talvistes oludes, kuid turul on ka rehve, mis on välja töötatud spetsiaalselt rasketes talveoludes kasutamiseks.

Näiteks sel aastal turule jõudnud Goodyeari veokite talverehvide seeria ULTRA GRIP MAX, mille rehvidel on lumel veelgi parem haarduvus ja veojõud kui teistel M+S või 3PMSF märgiseid kandvatel Goodyeari veokirehvidel.

Goodyeari Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika regiooni kommertssõidukite rehvide turundusjuhi Benjamin Willoti sõnul on kõigil antud seeria rehvidel märgised 3PMSF ja M+S, kuid nende sooritus lumel ületab isegi ametlikke nõudeid.

„Seeriasse ULTRA GRIP MAX kuuluvad veokirehvid, mis pakuvad just seda, mida veofirmad talverehvidelt ootavad: suurt veojõudu ja head haarduvust ka rasketes talvistes tingimustes.

Näiteks rehv ULTRA GRIP MAX D vastavad 3PMSF testi nõuetele isegi siis, kui 50 protsenti rehvist on kulunud. Goodyeari veokirehvide valikust on selgelt parim jõudlus lumel just uue seeria rehvidel,” rääkis Willot.

Goodyeari uude seeriasse kuulub juhtteljerehv ULTRA GRIP MAX S, veoteljerehvi ULTRA GRIP MAX D ja haagiserehv ULTRA GRIP MAX T. Need on spetsiaalselt veokitele mõeldud talverehvid, millel on sümbolid 3PMSF ja M+

S. Veoteljerehvi ULTRA GRIP MAX D erakordse jõudluse taga on tehnoloogiad IntelliMax Block Technology ja IntelliMax Edge Technology, mis aitavad säilitada parema haarduvuse kogu kasutusea vältel.

Juhtteljerehvil ULTRA GRIP MAX S on sama läbisõidu juures 5% parem lumel haarduvus kui eelmisel mudelil Goodyear ULTRA GRIP WTS. Lisaks on sellel pooleldi kulununa eelkäijaga võrreldes 30 protsenti parem haarduvus.

Veoteljerehvi ULTRA GRIP MAX D lumel haarduvus on 50 protsenti kulunud rehvi korral on 40 protsenti parem kui tema eelkäijal.

Haagiserehv ULTRA GRIP MAX T on välja töötatud rasketes talvetingimustes kasutamiseks.

Bussidele, eriti neile, millega sõidetakse talvisel hooajal keerulisematel teedel, näiteks Alpides, pakub Goodyear veoteljerehvi UltraGrip Coach, mis on mõeldud just bussidele ning kannab samuti mõlemaid märgiseid.