Euroopa ehitab ühtse süsteemi elektriautode laadimiseks
Brüsselis toimunud kokkusaamisel otsustasid 27 Euroopa Liidu riigi esindajad, et ühtse süsteemi väljaarendamine peab olema prioriteediks. Ühtne süsteem kindlustab, et 2011. aasta keskpaigaks on elektriautosid võimalik laadida nii kodudes kui ka avalikes jaamades kogu Euroopa Liidu territooriumil, vahendab Novaator AFP uudist.
Selline standardiseeritud ja lihtsalt kasutatav süsteem on eelduseks, et tarbijad elektriautod omaks võtaksid ning et elektriautosid saaks hakata massiliselt tootma, kirjutatakse teisipäeval tehtud avalduses.
Vaata videost, kuidas Mitsubishi elektriauto i-MiEV Eesti pinnal peegeldus!
Hispaania tööstusminister Miguel Sebastian kinnitas, et on vastu võetud strateegiaga väga rahul. Eriti teeb talle heameelt määratud lähedane tähtaeg, mis lõpetab peagi suured erinevused elektriautosid toetava infrastruktuuri osas Euroopa Liidus. Et tehnoloogia aga laiemat kasutust leiaks, on tema sõnul hädavajalik, et elektriautode endi hind langeks, et akud peaksid vastu kauem ning et akude laadimise süsteem oleks lihtne.
Ministrid nõustusid, et kuigi tavalised bensiini- ja diiselmootorid jäävad lühemas perspektiivis domineerima, on elektri ja vesiniku jõul töötavad sõidukid väga lubavaks süsinikdioksiidi emissioone vähendavaks tulevikutehnoloogiaks. Selliste sõidukite laiem kasutuselevõtmine võiks vähendada kasvuhoonegaaside emissiooni ja Euroopa sõltuvust fossiilsetest kütustest.
Teiseks boonuseks oleks vähenenud müratase tänavatel, kuigi see võib omakorda osutuda ohuks jalakäijatele, kes lähenevaid sõidukeid märgata ei pruugi. Sebastian ütles, et see on üks koht, mille pärast riikide ministrid muret tunnevad ja millega peavad vajalikuks tegeleda.
Prantsusmaa tööstusministri Christian Estrosi sõnul peaks üle-euroopaline elektriautode laadimise süsteem laiades joontes saama paika pandud juba selle aasta jooksul. Euroopa komisjon pakkus välja ka võimaluse rahalise toetuse pakkumiseks keskkonnasõbralikumate sõidukite ostjatele.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!