Elektriauto Tesla Model S sai Singapuris väidetavate heitgaaside eest kõrged maksud kaela
Enamike arusaamade kohaselt on Tesla Model S nullemissiooniga sõiduk – elektriauto ei tekita sõites heitgaase. Singapuri Maatranspordi Ametit see aga ei veena. Nimelt määras amet Singapuri esimesele Model S omanikule peaaegu 10 000 euro suuruse maksu, millega liigitas elektrisedaani kõige saastavamate autode hulka.
Joe Nguyen on viimaste kuude jooksul üritanud importida oma Hong Kongist ostetud Model S-i. Kuna see oli Maatranspordi Ametile esimene Model S testida, ei teadnud härra Nguyen päris täpselt, mis teda oodata võiks. Kuid trahvisaamist ta ei oodanud kindlasti.
Nguyen ütles: “Ma ei mõista, heitgaase ei ole ju. Nad väidavad, et auto tarbis voolu 444 vatt-tundi kilomeetri kohta, aga need ei kattu Tesla veebilehel olevatega. Ja siis on ümberarvutus CO2-emissiooniks.”
Singapuri valitsus rakendab süsteemi, mille järgi vähemsaastavate sõidukite maksuvabastus on suurem ja vastupidi. Auto, mille saaste jääb alla 95 grammi kilomeetri kohta, saab peaaegu 20 000 euro suuruse maksuvabastuse, samal ajal kui üle 230 grammi CO2 kilomeetri kohta tootvale autole määratakse sama suur maks.
Küsimus aga seisneb selles, kuidas Maatranspordi Amet Model S voolutarbe numbrini 444 Wh/km üldse jõudis. Model S P90D-l on 90 kWh aku, mis võimaldab Tesla USA andmete kohaselt 430-kilomeetrist sõiduulatust, kasutades 210 vatt-tundi kilomeetri kohta. Maatranspordi Ameti kõneisik aga väitis, et ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni R101 testides tarbis kõnealune Model S 444 vatt-tundi kilomeetri kohta.
Loe edasi siit