Ühtlasi uuris Andres, kas juttudel, et meie oma kangelane Ott Tänak võiks uuel hooajal Toyota ridades võistelda, ka alust on, kirjutab Accelerista.com.

Teadagi, Hispaania idaosas on Eestiga võrreldes temperatuurid üsna kõrged. Nii need, mida Celsiuse skaalal mõõdetakse, kui ka emotsionaalsed noodid, mis rallihooajaga kaasnevad.

Ärevusest hoolimata oli päris mõnus oktoobrikuisest tuulest ja vihmast vettinuna jõuda päikesepaistelisse Katalooniasse.

Ees ootas põgus kohtumine kolme pisut tagasihoidliku Soome rallisõitjaga, kelle sõiduvahendiks on tagasihoidlikusest üsna kaugel olev vihane ja kiire Toyota Yarise WRC-mudel.

SOOME SISU

Lugesite õigesti – tõusva päikese maa autotootja Toyota Gazoo Racing World Rallye meeskonda juhib soomlasest rallilegend Tommi Mäkinen. Neljakordne autoralli maailmameister, kelle juhtimisel on sellel hooajal Toyota Yaristega võidetud kiiruskaitseid ning saadud ka esimesed etapivõidud Soomes ja Rootsis.

Selge see, et maailmameistrivõistlustele ei tulda ainult mõttega teha paar ägedat kruusarallisõitu. Vaja on mitmekülgsust, nagu Toyota tiimi põhipiloot Jari-Matti Latvala tabavalt pressikonverentsil nentis.

MITMEKÜLGSUS TAGAB VÕIDU

Nii on, tugevust ja südikust tuleb näidata ka asfaldirallidel. Eelmisel, Saksamaa asfaldirallil said kõik kolm soomlasest juhti kirja ka katsevõite. Saadud kogemustega on hea alustada seekordset seiklust Kataloonia rallil. Selle esimesel päeval sõideti tolmustel ja mägistel kruusateedel.

Laupäevaks-pühapäevaks seadistati autod loetud 75-minutiga ümber asfaldisõiduks, kus autod on palju madalamad ning sõltuvalt juhi sõidueelistustest ka vähem ülejuhitavad ja kiiremad.

DETAILID JA KOGEMUSED LOEVAD

Uurisime enne sõitu antud pressikonverentsil, millised on kolme sõitja mõtted eelseisvatest päevadest. Kõik kolm soomlast olid asfaldikatsete osas väga positiivselt meelestatud ja pidasid seda väga mõnusaks.

Jari-Matti Latvala (32) lisas: „Reedesel pikal 39-kilomeetrisel kiiruskatsel tuleb asfaldilõigult tagasi kruusale jõudes arvestada ülekuumenenud ja enam mitte nii hea pidamisega rehvidega. Võib-olla raske hinnata, kuidas sellistes tingimustes auto käitub.“

Tiimi „pesamuna“ Esapekka Lappi (26) muretses selle pärast, et kui osad tiimid on samu radu sõitnud juba 6-7 aastat, siis see annab neile eeliseid. „Reedese kruusakatse puhul tuleb arvestada suure hulga lahtise kruusaga, kus on lihtne aega kaotada“.