Ekspert soovitab: et auto külmaga käivituks, peab aku olema alati laetud

 (42)

Ekspert soovitab: et auto külmaga käivituks, peab aku olema alati laetud
Accelerista

Ega tali taeva jää – lähipäevadel lubatakse Eestis pakast ja kuni 15 miinuskraadi. Olgu auto moodne või vanamoodne, 10 ja rohkem külmakraadi tekitavad osale autojuhtidest paraja peavalu: aku ei anna särtsu. Accelerista küsis eksperdilt, mismoodi akut pakasega kohelda ning millal vana aku uue vastu vahetada.

Mõne külmakraadiga õue peal laibastuv auto teeb omaniku murelikuks. Kõige tõenäolisemalt – ehkki mitte alati – on põhjuseks tühjaks jooksnud või oma aja äraelanud aku Hansaposti veebikaubamaja tootejuht Kristjan Kull selgitab, kuidas tagada, et auto käivituks.

Aku (akumulaatori) eluiga sõltub erinevatest teguritest. Kvaliteetne aku peaks vastu pidama vähemalt 5 aastat. Kui aku on vaid paar aastat vana, aga auto ei käivitu, siis on tõenäoliselt aku tühjaks jooksnud ja seda ei pea välja vahetama.

Pliiaku puhul on võtmeküsimuseks selle korralik laetus. Talvel võiks olla aku kogu aeg laetud. Alalaetud akus tekib plaatidele oksiidikiht, mis toob kaasa autoaku enneaegse surma – pole harvad juhused, kus uue autode akud “panevad saba” aasta-kahega.

Loe edasi Acceleristast!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare