Praegusel hetkel piirdub projekt aga alumiiniumraami külge kinnitatud kaheksa tiivikuga, mis suudavad kogu kaadervärki vaid paariks sekundiks hädavaevu maast lahti kergitada.

Toyota on iduettevõtte Cartivator Resource Management projekti SkyDrive investeerinud 42,5 miljonit jeeni (u 345 000 eurot). Möödunud laupäevase katselennu käigus Toyota kodulinnas Tokyos keerutas umbes auto mõõtu, akusid ja andureid täis laotud riistapuu üles kõvasti liiva ja tegi kõva lärmi.

Seadeldis suutis kerkida inimese näo kõrgusele, enne kui kaldus küljele ja prantsatas maapinnale. Masina põhja alla kinnitatud korvpallid pehmendasid kukkumist. Pärast korduvat proovimist katse katkestati, kuna tükk raami murdus agregaadi küljest lahti ja rikkus propellereid.

Ettevõte on Toyotalt saadud rahastuse toel juba asunud paremat konstruktsiooni välja töötama ning loodab esimese mehitatud katselennu läbi viia 2019. aastal. Seni pole ükski inimene ei SkyDrive’iga ega ka ühegi teise droonkopteriga lennanud, kuna see oleks lihtsalt liiga ohtlik.

Autodest kaugemale vaatavate lahendustega flirtimine on mingis mõttes Toyota kaubamärk. Viimastel aastatel on tehnikakorporatsioon tegelenud nt robotite ja tehisintellekti arendamisega, investeerides miljardeid dollareid oma uurimis- ja arendusosakonda Räniorus.

Jaapanis ollakse ametis haigetel inimestel kõndida aitavate robotite juurutamisega. Just äsja andis kontsern teada 35 miljoni dollari suurusest investeeringust USA-s Michigani osariigis Ann Arboris tegutsevasse autonoomsete ja kombineeritud sõidukitehnikate uurimise keskusse.

Arusaam, et iga põlvkond peab leidma uusi väljakutseid, on üks Toyota olulisemaid juhtmõtteid, märkis autoanalüütik Takaki Nakanishi.