Eesti suurima automüügiportaali andmetel püsis kasutatud autode turg 2015. aastal suhteliselt stabiilsena, kuigi väikest tõusu sisestatud kuulutuste arvus võis siiski täheldada, seda nii tavakasutajate kui ka automüügiettevõtete osas, kirjutab WHATCAR?

Veidi rohkem nii eraisikute kui ka autopoodide kuulutusi

Portaali Auto24 sisestati 2015. aasta jooksul 108 592 müügikuulutust, mis ületas 2014. aasta tulemust ca 6000 võrra.

Kui 2014. aastal oli autopoodide kuulutuste arv natuke vähenenud, siis mullu kasvas nii automüügiettevõtete kui ka tavakasutajate aktiivsus.

Jätkuvalt on tavakasutajate müügikuulutuste osakaal umbes 2/3 kogumahust ja autopoodide oma üks kolmandik.

“Võib julgelt öelda, et turg on aktiivne ning iga viies auto tänaval vahetab aasta jooksul omanikku,“ kommenteerib auto24.ee omanikfirma AS Sanoma Baltics juhatuse esimees Margus Tomberg. „Tehingute koguväärtus küündib üle 780 miljoni euro aastas.“

Hinnad pole tõusnud, autopoodidel isegi langenud

Võrreldes 2014. aastaga langesid veidi automüügiettevõtete poolt pakutavate autode hinnad, samas kui tavakasutajate poolt küsitavad hinnad püsisid samal tasemel.

Seda võis täheldada nii keskmiste kui ka mediaanhindade puhul. Siit ka põhjus, miks 2015. aastal lühenes automüügiettevõtete poolt müüdavate autode müügiperiood veidi rohkem kui tavakasutajate poolt müüdavate autode oma.

Tavakasutajate autode keskmine hind oli mullu 5791 eurot ja keskmine müügiperiood 47,7 päeva.

Samas alanes mullu veidi tavakasutajate müügikuulutuste keskmine kulu, mis oli 15,7 eurot.

Automüügiettevõtete sarnane statistika näitab, et kuna hinnad on tunduvalt kõrgemad, siis on ka müügiperiood vastavalt palju pikem, kuigi see 2015. aasta jooksul siiski lühenes, 2014. aastaga võrreldes.

2015. aasta jooksul vähenes automüügiettevõtete poolt pakutavate autode keskmine hind umbes 150 euro võrra, 10 529 eurole, ja mediaanhind 500 euro võrra, 6400 eurole.

Sellega koos lühenes veidi ka keskmine müügiperiood – 79 päevalt 73 päevale.

Populaarsemad mudelid on jätkuvalt samad

Jätkuvalt pole populaarsemate markide ja mudelite osas Saksamaa autotootjate toodangule võrdset. Nii auto24 portaali sisestatud otsingute kui ka müüapakutavate mudelite top5 ei muutunud ka 2015. aastal võrreldes varasema aastaga.

Sisestatud kuulutuste TOP5 moodustavad Volkswagen Passat, BMW 5. seeria, Audi A6, BMW 3. seeria ja Audi 4.

Esikümnesse mahuvad veel Volkswagen Golf, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Ford Focus ja E-klassi Mercedes-Benz.

Ostusoovide nimekirja tippu kroonivad enam-vähem samad mudelid, vaid järjestus on veidi erinev.

Esiviisiku moodustavad BMW 5. seeria, Audi A6, BMW 3. seeria, Volkswagen Passat ja Audi 4.

Järgnevad Toyota Avensis, Mercedes-Benz E-klass, Volkswagen Golf, BMW 7. seeria ja BMW X5.