Ajakirja Tehnikamaailm eestvedamisel korraldatav Eesti Aasta auto konkurss on jõudnud finaali läveni. Kõik 18 hindajat on oma esimese otsuse langetanud ja saatnud peakohtunikule (Tõnu Ojala, Tehnikamaailm) kümne nende meelest tänavu parima mudeli nimed.

Kohtunike arvamuse alusel kujunenud pingereast pääsevad teise vooru kuus enim nimetatud mudelit. Eesti Aasta auto 2019 finalistid on (tähestikulises järjekorras):

Audi A6
Ford Focus
Kia Ceed
Kia Stinger
Peugeot 508
Volvo V60

18 kohtunikku, kellest enamus on kohalike autoväljaannete peatoimetajad, valisid finalistid enam kui poolesaja viimase aasta jooksul Eestis müügile jõudnud uudismudeli seast. Acceleristat esindab tänavugi peatoimetaja Ylle Tampere.

Võitja selgub novembri lõpus

Nagu varasematelgi aastatel algab ja lõpeb hooaeg Tartu Motoshow’ga, mis tähendab, et nimekirja pääsesid autod, mis jõudsid turule 2017. aasta oktoobrist tänavu septembri lõpuni.

Osa uudismudeleid esitletigi alles Tartus, seega tuleb ajakirjanikel-kohtunikel kiiresti reageerida sel juhul kui rahvusvahelistel testidel eelnevalt osaletud ei ole.

See ei olegi ilmvõimatu: sarnaselt rahvusvahelistele autonäitustele oli tänavu ka Tartus proovisõiduala, kus suure osa uustulnukatega paar tiiru teha sai. Professionaal suudab auto headust hinnata ka lühikese testi järel ja mõni kirkam kriit lausa pildi ja turundusmaterjalide põhjal (see on muidugi tsunftisisene nali!)

Kuue finalistiga saavad kohtunikud oktoobri keskel pikemat ja spetsiifilisemat proovisõitu teha – selleks on ette nähtud sõidupäev, mis viimastel aastatel on aset leidnud Laitse rallipargis või Auto24ringil.

Aasta auto tiitli võitja selgub kohtunike hinnete kokku liitmise järel ning kuulutatakse välja novembri lõpus. Esimene Eesti aasta auto valiti 2001. aastal ning toona viis võidu koju totaalseks müügihitiks saanud Peugeot 206.