Kõige jõledamaks ja kummalisemaks masinaks valis TopGear.com 2008. aastal inimkonna teadvusse astunud Šveitsi 900-hobujõulise koletise nimega Weber Faster One, mille tippkiirus ületas kaugelt 400 km/h. Veelgi suurema kiirusega lasi iga aus inimene aga selle objekti juurest varvast, kuna disainilt kujutab see mingit luupainajalikku versiooni põrgu-BMWst.

1981. a. DeLoreani DMC-12 nägi välja uhke ja pani uskuma, et sellega saab koguni tulevikku ja tagasi sõita. Tegelikkuses polnud sel superautoliku juhitavuse ning minekuga suurt pistmist. Selles olid süüdi auto sünnitraumad ning 130 hj Peugeot’ V6, millest polnud algusest peale suurt tegijat loota.

Vector M12 liitus automaailmaga 1995. aastal ning jättis mulje, nagu oleks keegi üritanud imeodavatest vahenditest iseseisvalt midagi Lamborghini-sarnast konstrueerida. Tolle lameda kere all ongi tegelikult varjus Lamborghini Diablo. Miks siis mitte juba kuratlik Diablo osta?

Caparo T1 kogus algusest peale tuntust vormelliku välimuse, üüratu hinna ning tohutu tujukusega, süttides ja lagunedes otse autoajakirjanike silme all. 575 hj ja vormelühelik fiiling on ideena hea, ent reaalsusena läbikukkunud liialdus.

Suhteliselt tundmatu Panther 6 on inspireeritud 6-rattalisest vormelist Tyrrell P34. Seda liigutas 8,2-liitrine topeltturboga V8 ning selle tippkiirus oli väidetavalt enam kui 320 km/h. Kas keegi taolise nukra välimusega ja kahtlaselt suure hulga ratastega kahekohalise kabrioletiga ka nii kiiresti kunagi liikus, pole tänini teada.

1970ndate keskpaigast vaatab vastu Ferrari 400. Mugava ja ruumika (ning automaatkastiga varustatud) Grand Toureri mõte oli tulla vastu laiskadele ja paksudele ameeriklastele. Ainuke asi, et Ühendriikides 400 kunagi müügile ei jõudnudki ning tekitab tänini lihtsalt Vana Maailma vanades Ferrari-sõprades tülgastust.

1980ndate majandusbuumi ajal loodud Aston Martin Virage valmis 1990ndate majandussurutise algul ning maksis maailmatuma summa raha: tänases vääringus umbes 200.000.- naelsterlingit. Esilaternad pärinesid kõige selle juures aga otse Audi 100’ küljest. Piinlik lugu.

Honda NSX’ile nähtavasti absurdset mantlipärijat kehastav Mitsuoka Orochi sai James Maylt omal ajal küll kiitussõnu, kuna sellist masinat ei ole tõesti mitte kellelgi teisel, kui sellel, kel see on... Teisisõnu on see süvavee-elukat meenutav 230 hj superauto nii julge disainiga, et peletab eemale kõik peale süvavee-elukate enese. Need aga elavad sügaval vees ning oma suurima fänniga ei kohtu kunagi.

1981. aastal valmis DMC-12’le lisaks teisigi huvitavaid autosid. Näiteks Lamborghini Jalpa, mis pidi kujutama enesest metsikule Countachile rahulikumat ja inimlikumat alternatiivi. Midagi head paraku välja ei kukkunud ning sündis hoopis üks üpris laialivalguva iseloomuga auto.

Omal ajal ehk 1992. aastal oli Jaguar XJ220 maailma kiireim auto, kihutades 350 km/h. Mida see siis ometi siin nimekirjas teeb? Nimelt tabas seda projekti otsustav lõuahaak toonaselt masult. Heausksed kliendid olid teinud sissemaksed peale seda, kui neile lubati nelikveolist V12 mootoriga hüperautot, said aga tagaveolise V6 mootoriga superauto ehk täpselt poole vähem.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!