California ülikooli teadlased uurisid, kas ja kui palju on liiklusõnnetuse tagajärjed raskemad, kui roolis istub paks inimene. Võttes arvesse rasvunute järjest suurenevat osakaalu Ameerika Ühendriikide elanikkonnas, võib autode võime kaitsta ülekaalulisi või rasvunud sõitjaid olla järjest tähtsam rahvatervise seisukohalt.

“Käesolev uuring valgustab veel üht rasvumise negatiivset tagajärge,” ütles uuringu kaasautor Thomas Rice, SafeTREC’i uuringuepidemioloog. Uuringut korraldanud teadlased vaatasid läbi Ühendriikide Rahvusliku Maanteeohutuse Ameti hallatavas juhtumite Liiklusõnnetuste analüüsi infosüsteemis registreeritud juhtumid. Kasutades 41,283 liiklusõnnetuse andmeid, valisid nad välja juhtumid, kus õnnetuses osalenud sõidukid olid ühesuurused.

Seejärel kasutasid nad juhilubades kajastatud statistikat juhtide pikkuse ja kaalu kohta, et kategoriseerida neid vastavalt nende kehamassiindeksile (BMI). Uuring talletas ka informatsiooni turvavöö kasutamise, õnnetuse toimumise aja, juhi soo, juhi alkoholitarbimise, turvapadja kasutuse ja kokkupõrke tüübi kohta.

Uurijad leidsid, et juhtide kehamassiindeksiga alla 18 ja vahemikus 25 kuni 29,9 suremus oli peaaegu sama nagu normaalkaalus inimestel. Kuid rasvunud juhtide hulgas oli suremus seda suurem, mida suurem oli nende kehamassiindeks.
Loe edasi siit