Keskklassi kõige keskmisema auto imagoga Mondeo on muutunud palju soliidsemaks ja esinduslikumaks. Kui eelmised Mondeod olid hea juhitavusega ja kindlad tööriistad, siis uus omab juba teatavat presence’it, kuigi kirglikku armastuse-vihkamise suhet sellise masinaga siiski ei teki.

Mondeo on kasvanud nii suureks, et meenutab juba vanu mahukaid Scorpioid. Praktilise auto muudab paratamatult apetiitsemaks tõik, et sellisega liikles korraks ka viimane James Bond. Ja lõpuks oli Delfile usaldatud testiauto tagaluugil ka uhke embleem — Tehnika Maailma aasta auto!

Jaguar XFi esiotsale, täpsemalt esituledele heidetakse sageli ette, et need sarnanevad liialt uue Mondeo omadele. Uuele Mondeole endale annab aga selline paralleel vunki juurde. Täpselt nagu see, et Jaguar XFi tagatuled sarnanevad veidi Aston Martini omadele, mida on raske negatiivse asjana ette heita…

Mondeo konkurent uus Mazda 6 on päris aktiivse kujustusega. Uus Mondeo on Mazdast soliidsem, ent on suutnud selgelt tuua emotsioone keskklassi, kus muidu mängivad vaid mõõdud, mahud ja ökonoomsus. Auto väga suur maht on mõne joonega sihvakaks tõmmatud.

Erilisi detaile esile tõsta ei saa, kõik on üsna lihtne. Kena on küljeakna tõusev joon auto tagaosas, kärjelised tagatuled ja helkiv esivõre. Kütusepaagi luuki avades selgub, et paagil korpi polegi. On vaid auk, kuhu passib üksnes diiselkütuse püstol.

Sõiduomadused on autol täiesti ootuspärased. Kaheliitrine diiselmootor on keskmiselt reipaks kulgemiseks piisavalt võimekas, samas äärmiselt ökonoomne. Kuid ka kõige kallim mootor. Kurvides on siiski tunda, et tegemist pole enam vana Mondeoga, vaid pigem suure Scorpio järglasega.

Mugava sõiduasendi leiab korduva istmesättimise järel üles. Jäikade istmetega harjumiseks läheb kauem aega. Pikemate jalgadega juhtide põlve hakkab segama süütevõti, mis on kentsakalt kõrgele kohale monteeritud. Ka käigukang on üsna ebamugava koha peal. See ei istu valatult kätte, nagu oleks oodanud. Selle järgi tuleb spetsiaalselt haarata.

Mondeo baasvarustus on rikkalik ja konkurentidest väiksema hinnasildiga. Standardis leiame näiteks kahetsoonilise kliimaseadme ja diiselmootori eelsoenduse. Ghia mudeli keskkonsoolile kleebitud puidupildiga materjal on maitse asi. Idee poolest peaks see autot esinduslikumaks muutma küll.