See käib eriti just vanade sedaanide kohta, mille kuju ja jooned on tõesti äärmiselt kenad, ent 21. sajandi alguseks juba täiesti väsinud. Imelik on osta salongist hinnaline tuttuus auto, mis on pea äravahetamiseni sarnane mõne samasuguse 10 aastat vana mudeliga, mille saab kätte juba saja tuhandega. Viimastel kümnenditel on jaguarilikkus tähendanud ülimat konservatiivsust, väga vähest paindlikkust ja kulude kokkuhoidu. Ka kehva koostekvaliteeti. Jaguari viktoriaanlikult tugev renomee on margile siiski kliendid taganud. Nii on Jaguar vaikselt tänasesse välja vedanud.

Selline pikalt ühe koha peale tammuma jäämine alandas juba ammu oluliselt Jaguari uute esindusmudelite sümboolset ja ka otsest väärtust. Tuli võtta ette midagi muud kui vana limusiini aina rohkem läikima löömine. Õnneks oli Jaguaris veel indu ja julgust nö. revolutsioonilise mudeli loomise võimaluste tekkimisel tõesti kiindumusest vanasse sedaani üle saada. Jaguari uuele omanikule TATAle on see justkui autofirma tegelikku potentsiaali väljendav kingitus.

XF on Uus Jaguar, mis pakub endiselt palju jaguarilikke väärtusi, ent pole enam ajast maas. Olemas on erilisus, mugavus, sportlikkus, naturaalsed materjalid salongis jne. Lisandunud on kasutusmugavust, veelgi rohkem erilisust ja kaasaegset tehnoloogiat.

Juba enne autode tänavale veeremist said legendaarseks XFi südametukseid imiteeriv plinkiv käivitusnupp, esipaneelist nähtavale avanevad ventilatsiooniavad ja keskkonsooli pinnast tõusev ümmargune käiguvalits. Kogu see show on tõesti efektne ja tavaelust, mis toimub väljaspool autot, eemaldav ning rahustav.

Istud närvilise tööpäeva lõpus oma XFi ja oled koheselt teisel lainel. Uue XFi vastsündinud salongi lõhn on meeldiv, viidates vähesele tehismaterjalide kasutamisele. XFis olles tekib kiiresti sügav tunne, et see auto võiks kätte jääda küll hoopis pikemaks ajaks, kui vaid mõned aastad.

Enda uue XFi parklast ülesleidmisega pole tänu iseloomulikule kujustusele mingeid probleeme. Ehk võib selle tagaosa tänu sarnastele tuledele mõne Aston Martini omaga segi minna, ent seda ei oska kuidagi tegelikult ette heita. Kriitika, et XFi esituled pole kenad ja sarnanevad kahtlaselt rohkem rahvaautoks pürgiva Mondeo omadele, peab paikka, ent üksnes piltidel. Elusuuruses XFi uue esivõrega koon pole sugugi mondeolik, vaid hakkab igapäevasel kasutamisel aina rohkem meeldima.

Premium-klassi autole omaselt on istmed äärmiselt mugavad. Esimesed on sportlikuks sõiduks piisavalt külgitoetavad. Tagumises istmereas päris nii mugav pole ja reisija maksimaalseks pikkuseks peaks olema ca 185 cm. Pikemate peadel tekib kontakt iseenesest meeldiva materjaliga kaetud autolaega. Tagaklaas on tõnu auto kõrgele tagumikule suhteliselt kitsas ja salongipeeglist tagurdamisel väga abi pole, ent tekkinud pimekoha täidab numbrimärgi kohale monteeritud kaamera.

Kahe turboga 2,7-liitrine diiselmootor on oma sportlikkust arvestades ökonoomne ja teeb uskumatult maskuliinset häält, eriti diisli kohta. Stabiilsel sõidul on salong tõeliselt vaikne, sinna ei kostu eriti isegi 19-tolliste rehvide müra. Muusikaliste helide kvaliteedi eest hoolitseb kvaliteetne audiosüsteem firmalt Bowers&Wilkins. Kaua XFis muusikat kuulata siiski ei taha, kuna mootorikattel kummuv musklijoon õhutab luksussõidukit aina sportlikumale käigule.

Puutetundlikule ekraanile koondanud seaded on käsitsetavad ka ilma juhendiraamatut lugemata. See on üks oma klassi mugavamaid ja selgemaid autokompuutri süsteeme, kust puuduvad närvi ajavad segased menüüd. Jaguar pidi ju endale niivõrd tähtsa mudeli juures absoluutselt kõiges tipmist otsima ja selle ta on ka leidnud.

XF pole auto, mis rõõmustaks vaid vanu häid jaguariste. See on sümpaatne ka inimestele, kes pole seni emam Jaguarit arvestatava tegijana ehk mitte märganudki. See on luksussedaan, mis kutsub endasse istuma otse Mercedestest ja BMWdest tõusnud inimesi. Ning erilise luksussedaani turul on XF praegu suhteliselt rahulikus üksinduses. Sarnase filosoofiaga Alfa Romeo 166 tootmine on lõpetatud ja 169 veel tulemata. Naiseliku olemisega Lexus GSist on XF matšolikum ja sportlikum. Lõpuks näeb XF oma alla miljoni kroonisest hinnast oluliselt kallim välja.

Nii et võiks öelda, et Jaguar tabas õige hetke, nautimaks uut edulainet. XF on näidanud juba esimestel müügikuudel suurt müügiedu, minnes kaubaks suuremaarvuliselt kui teised Jaguari mudeli kokku. Kel vähegi plaanis esinduslik BMW, Mercedes või Audi soetada, peaks kindlasti enne Jaguari salongist läbi astuma ja XFiga proovisõitu tegema. BMWst Jaguar XFi istumine pole truuduse murdmine, vaid mõistlik lahkuminek. Seni on Jaguaril olnud vaid tugev seljatagune, uus XF tõotab kindlustada ka tugeva jalgealuse ja senisest hoopis tulisema tuleviku.