Nüüd on see ka nii ökonoomne kui mugav — pakutakse automaatkastiga diiselmootorit.

Välja näeb Freelander 2 palju suurem kui ta tegelikult on. Kere kandiline olek muudab selle pigem sihvakaks kui maadligi hoidvalt spotlikult seksikaks. Tegu on džentelmeniga, kes valdab elegantselt võidusõitu, ent ei kanna kogu aeg nokatsit ja värvilist tulekindlat rallikombinasooni. Freelander 2 juures üllatasidki enim üsna sõiduautolikud juhtimisomadused. 2,2-liitrine turbodiisel on lõbusaks sõiduks täiesti piisav.

See pole mingi üksnes ökonoomsusele orienteeritud jõuetu tossuallikas. 118 kilowatti on alates turbo rakendumisest pidevalt ja hõlpsasti saadaval. Et Freelander 2 on eellasest palju suurem, on selge esimese pilguga, mis auto poole visatud. Rohkem ruumi ja suuremad mõõtmed avalduvad igal pool, nii et üksikuid edasiminekuid ses osas esile tõsta pole tarvis.

Sisemuses valitseb kõrgele istmele toetudes tunne nagu istuks mingis toas. Interjööris, mitte sõiduauto salongis. Land Roveritele on iseloomulik kena sisekujunduse traditsioon. Toas istumise tunnet tekitab eelkõige sõiduki keskkonsool ja selle ümbrus, mis on kõik lahendatud pigem arhitektuurse objekti kui disaineseme võtmes. Nii tekibki tunne nagu istuksid toas, kus on mööbel, mingid kapid, kummut ja sahtlid. Freelander 2 salongi arhitektuur töötab isegi hoolimata baasmudeli üsna plastisest materjalivalikust.

Sõidumugavust suurendavad kurvilaternad, kahandab aga käetoe puudumine. Land Rover on üks selline mark, mis ärkab rohkem ellu kõrgemates modifikatsioonides. Mootoriks tasukski eelistada seda diislit. Sisekujundusse maksaks aga investeerida heldelt, et tekiks väärikate materjalidega elegantne sõitjateruum, mida on mugav ja sujuv maal ja linnas ringi juhtida. Maastikusuutlikkusest saab aimu päris maastikule minnes, mida tavakasutajad praktiliselt teha ei julge. Planeedi vastu oleks aus, kui endale muretsetud resurssi ka reaalselt kasutataks. Freelander ei paku küll aeglustit, ent evib elektrooniliselt juhitud eriprogramme liiva, muda, märja rohu jms. tarbeks. Kliirens on autol mastikusõidukindlust ergutav. Mägipidur on paljudest konkurentidest erksam, rakendudes koheselt, selle asemel, et lasta autol kallakul juba mingi hoog sisse saada.

Taustaks Discovery 3
Freelanderi paigutamiseks linnamaasturite kategooriasse tuli sellele kohe järgi proovida taas ka Discovery 3 TDV6 mudelit. Tegemist on hillitsetult jõulise disainiga autoga, mis oma veidi kentsakatest eellastest palju soliidsemana mõjub. See on suurim Land Rover ja mastikul ka kõige suutlikum, kui jätta kõrvale Defender, mis mängib lihtsalt teiste reeglite järgi.

Discovery salongi istuma sättides märkad koheselt luksusklassile kohast miljööd. Materjalid on väärikamad, kooste näib tummisem, nuppe on rohkem, rääkimata panipaikadest. Tunne mingis toas istumisest võimendub veelgi. Esiistmeil on eraldi käetoepulgad, muutes toolid troonideks. Tegemist on esindussõidukiga, millega pole kohatu ilmuda küll ühelegi soliidsele üritusele. Ja kui X5 või Q7 näivad metsarajal absurdsed, siis Discovery 3 on täisvereline maastikulmüttaja ning sobib näiteks Männiku tankodroomil lõõgastumiseks ideaalselt.

Freelander 2 on siin samuti omal kohal, ent jääb karmimates kohtades maha, kuna Discoveryl on olemas aeglusti ning ülikõrgele tõusev õhkvedrustus. 140 kilowatti annavad Discole rahuliku ja pehme iseloomu, ent on jällegi piisavad. Nii suuremõõtmelise sõidukiga liikluses ringi silkamine ongi kohatu. Seega pole suuremat mootorit meie tingimustes küll muuks tarvis kui edvistamiseks. Discovey 3 hinnad algavad 630.000.- kroonist. Sama raha eest saab aga tippvarustuses Freelander 2, mis on võibolla mõtekam valik. Freelander ei jätta teid hätta mitte kusagil ja ruumi on selles samuti piisavalt. Tõsi, Discol on istmeid 7, ent kui tihedalt iseenesest väga ruumikat kolmandat rida ikka tarvis läheb? Pigem pimpida oma linnamaastur luksuslikumaks kui sõita ringi üleelusuuruse maasturiga, mille võimeid läheb vaja vaid siis, kui minna neid spetsiaalselt kusagile mudamülkasse katsetama.

Land Rover tähistab oma 60. juubelit. Peadpööritavas peomeeleolus on sõidukite hinnad mõnel juhul päris tugevalt langenud. Lähemalt tasub kindlasti uurida kohaliku edasimüüja Inchcape’i käest. Sealsesse Jaguariga jagatavasse salongi astudes võib muidugi juhtuda, et ostate eelkirjeldatud summale sada tuhat juurde pigistades hoopis imelise ja ihaldusväärse XFi…