Sellele on saadaval uskumatult väike bensiinimootor (61kW/84hj) ja kaks diiselmootorit (66kW/90hj ja 79kW/110hj). Sõiduki kaal, 1280 kg, on nii suure auto kohta (pikkus 4,5, laius 1,75 ja kõrgus 1,68 m) üllatavalt väike. Proovisõidu-vahendiks oli diiselmootoriga 5-kohaline 110-hj ja tippvarustusega Lodgy.

• 5- või 7-kohaline väikebuss • Lahendus suurele väikese-eelarve-perele • Hind alates 9800 €

Mida odav-auto pakub

Dacia on teatavasti Renault’ odav-/säästu-bränd. Lihtsaima varustustasemega (Access) auto on päris „paljas“ – raadiot ei ole, aknaid ja peegleid tuleb reguleerida käsitsi, juhi-istme ja rooli asendit ei saa reguleerida, elektroonilisi juhiabilisi peale ABS-i pole.

Järgmiste varustustasemetega (Ambiance, Laureate) lisanduvad mõned mugavuselemendid, kõige parema varustuskomplektiga (Prestige) saab elektriaknad, navi koos CD-raadio, USB, audio ja telefoniühendusega, tagumise parkimisabi, nahkkattega rooli ja käigukanginupu, valuveljed, stabiilsuskontrolli, üles-alla seatava rooli ja juhiistme, reisiarvesti, udutuled ja konditsioneeri. Veidruste hulka tuleks arvata kiirusepiiraja – ei, see ei ole kiirushoidiku juurde kuuluv, vaid eraldi kiirusepiiraja, millega saab suurimat kiirust seada, no näiteks 30 km/h peale. Arvata võib, et piiraja on Daciale paigaldatud peamiselt eesmärgiga Euro NCAPi testis täiendavad 0,8 punkti saada. Kiirushoidikut ja automaatset kliimaseadet ei saa ka lisavarustuses.

Tehniliselt on auto lihtsavõitu, puuduvad tänapäevased arvukad juhiabilised ja turvavarustus. Saadaval on vaid käsikäiguvahetus.

Dacia Lodgy pakiruum on väikesema kaubiku mõõtu – viieistmelisel ligi kuupmeeter (827 l) ning mahalastud istmetega pea kaks kuupmeetrit. 7-istmelise auto pakiruumi kohta müüjate kodulehel andmeid ei anta, millest on kahju, sest oleks huvitav teada, kui suur see teiste suuremate mahtuniversaalide pakiruumiga võrreldes on. Pakiruumi mahtu 7-istmelisel lisab istmete alune tühi ruum.

Sõit

110-hj diiselmootor on piisavalt erk nii kiirenduseks kui möödasõiduks. Väikesemat diislit ei tahaks 7-kohalise auto jaoks hästi soovitada, see võib täislastis auto vedamisel jänni jääda, kuid samas on see hinna-kvaliteedi suhet arvestades pea-aegu sundvariant. Prooviauto diiselmootor sõitis alles oma esimest tuhandet, ilmselt ka seetõttu olid selle kulunäitajad hulga suuremad tehase lubatust (4, 0/5,3) – maanteel näitas sõiduarvesti keskmiseks ~5,5 l/100 km ja linnas üle 7,5 l/100km. Väikese bensiinimootori kulunäitudes ei ole midagi rõõmustavat, 100 kilomeetri läbimiseks peaks tehaseandmetel kuluma maanteel 5,7 l ja linnas 9,4 l bensiini.

Hästi nadi oli prooviauto roolimehhanism – rool oli vedel ja ebakindel, eriti kurvis, kus tundus, et auto on tugevalt alajuhitav, kuigi tegelikult ei ole.

Kuna sõitsin proovisõitu üksinda, tundus suure sõiduki vedrustus küllalt jäik ja Tallinna tänavatel ebamugav olevat. Täislastis autoga võib asi ilmselt veidi teistmoodi tunduda.

Kuna Lodgy on odavauto, ootasin kõva müra. Meeldiva üllatusena seda ei olnud ei linnas ega maanteel. Loomulikult ei olnud auto nii vaikne kui parimad, kuid mõningane rehvi- ja tuulemüra ei muutunud ka pikemal maanteesõidul häirivaks. Diiselmootorit oli kuulda vaid kiirendamisel.

Juhikoht on ergonoomiliselt küllalt ebaõnnestunud. Käigukang on nii kaugel, et juht peab end selleni küünitama. Mugavat isteasendit on raske leida, sest primitiivse seademehhanismiga juhiiste püsib vaid kahes asendis – kõige alumises ja kõige ülemises. Rooli kaugust reguleerida ei saa ja selle üles-alla seadeulatus on ebapiisav. See kõik mõjutab halvasti juhtimismugavust. Istme ja rooli kõrgust saab seada vaid kahel kallima varustusvariandiga autol. Ilma nendegi seadevõimalusteta auto juhikoht võib osutuda vägagi õnnetuks ja väsitavaks.

Loe edasi