LUGU Idee luua Clio R.S.16 tekkis ühel 2015. aasta oktoobrikuu õhtul Renault Sport Cars peakontoris. Arutluste käigus kinnitas Christophe Chapelain, et tema rallidel omandatud kogemuse põhjal on Clio veermik täiesti võimeline toime tulema 300hobujõulise mootori võimsusega. Üks asi viis teiseni ning sündis mõte erakordse dünaamikaga Clio R.S.-ist.

“Meile meenus, millist vastukaja sai Clio V6. Nüüd tahtsime teha erakordse dünaamikaga ideeautot, mis oleks sellest realistlikuma hinnaga. Seega pidime pea selge hoidma ja kasutama lihtsaid ja nutikaid lahendusi, et tulla välja sõidukiga, millele oleks võimalik saada tüübikinnitust. Veelgi enam, soovisime, et projekt oleks otsast lõpuni Renault Spordi oma,” meenutas Renault Sport Cars tegevdirektor Patrice Ratti.

“Teoorias oli meie kõige võimsama mootoriga – kaheliitrise 275 hj turbomootoriga – varustatud Clio R.S. väga atraktiivne, kuid me pidime veenduma selle plaani teostatavuses. Vähem kui ühe kuuga lõpetas väike meeskond eeluuringud ja kinnitas, et seda mootorit saab Clio kapoti alla paigutada. Seepeale otsustasime koos Renault Sport Carsi tehnilise direktori Thierry Landreauga võtta risk ning see auto päriselt valmis teha. Projekti koordineerimise usaldasime François Ratinet’le, tema „eriüksuse” tööd kontrollisin mina,” lisas Patrice Ratti.

Detsembri lõpus andis Renault projektile rohelise tule: “Avaldamata kõiki meie saladusi, saan öelda, et meil on Monako GP-l teile kõigile suurepärane üllatus. Te saate näha, kuidas Renault Sport ühendab võidusõidu ja tavaliikluse,” ütles Renault Sport direktor Jérôme Stoll 3. veebruaril 2016 Renault’ vormel 1 meeskonna tutvustamisel.

ERIÜKSUS Jaanuari alguses pandi Renault Spordis kokku umbes kümneliikmeline grupp. Uue ideeauto loomine usaldati prototüüpide ehitamise keskuse eelprojektide osakonnale.
Loe edasi siit