Citroën DS3 Cabrio: „Sitikal” sõitis katus ära


Citroën DS3 Cabrio: „Sitikal” sõitis katus ära
Kui katus täies ulatuses alla lastud, siis auto pakiruumile te enam ligi ei pääse. Foto: Jenni Kurki-Suonio / TM

Citroën DS-seeria modernsed jooned ühendatuna klassikaliselt 2CV-lt tuttava presentkatusega pole just tavalisim ühendus, kuid tulemus paitab silma.

Kolm aastat tagasi turule tulnud Citroën DS3 sai sel aastal uue suvise ilme avaauto kujul. Tehnika poolest on DS3 Cabrio ikka seesama DS3, kuid selle lahtivolditav katus oleks justkui laenatud vanalt 2CV-lt ehk „inetult pardipojalt”.

Ava-DS3 mootorivalik ei ole nii lai kui kõva katusega mudelil. Pehme katusega variandi puhul saab levinuimaks ilmselt 1,6liitrine bensiinimootor – seda kas turboga või ilma. Alternatiiviks on 1,6liitrine diisel, kuid seda saab vaid tehasetellimusena. Baasmudelilt leiab aga hoopis 1,2liitrise kolmesilindrilise bensiinimootori.

Esialgu läksid tootmisse manuaalkastiga versioonid, nüüd on lisandunud ka vabalthingava versiooniga kombineeritav neljakäiguline automaat. Nagu tavamudelit, nii pakutakse ka Cabriot kahes varustusastmes, kusjuures odavam SoChic on saadaval vaid vabalthingavate jõuallikatega, kallim varustustase (Sport Chic) tähendab aga juba turbomootorit.

Katus liigub elektri jõul ja avaneb kolme erinevasse asendisse, kusjuures seda täies mahus lahti tehes rullub see pakiruumi luugile. Katust saab avada kas ainult esi- või nii esi- kui tagaistujate kohalt. Katuse sulgemiseks kulub 16 sekundit ja seda saab teha koguni 120 km/h kiirusega kihutades.

Seotud lood:

Pakiruumi mahuks lubab tehas 245 liitrit. Laadimisava on pisike, nii et suuremad asjad tuleb koju jätta ja kui katus maas, tuleb arvestada, et siis pakiruumile ligi ei pääse. Tõsi, eriline probleem see ei ole, sest pakiruumi hooba tõmmates rullub katus automaatselt tagasi ülaasendisse ning ligipääs pakiruumile vabaneb.

Ka pikem sõit sujub probleemideta, sest katus summutab liiklusmelu üllatavalt hästi. Vedrustus on hea kompromiss – piisavalt pehme maanteesõiduks, kuid omakorda piisavalt jäik kurve läbides. Rool on seevastu tundlik ja seda isegi häirivalt.

Suvistele tänavatele sobib Cabrio see-eest suurepäraselt, eriti kui sel juhtub olema võimsam turbomootor. Momenti on piisavalt ka madalatel pööretel ning sõita on lihtne.

Citroëni Eesti hinnakiri DS3 Cabriot ei sisalda, kuid kui kellelgi seda autot ilmtingimata on tarvis, siis tehastellimusena on see kättesaadav. Hinnatasemelt on Cabrio tavaautost muidugi kallim – Soome hinnakirja põhjal on hinnavahe ligikaudselt 2500 eurot, mis tähendab, et odavaima DS3 Cabrio võiks siinsetes oludes saada umbes 18 000 euroga.

Citroën DS3 Cabrio   
Mootor1,2 VTi 821,6 VTi 1201,6 THP 156
Pikkus, mm 3948 
Laius, mm 1715 
Kõrgus, mm 1425 
Telgede vahe, mm 2464 
0–100 km/h, s12,38,97,4
Kiirus, km/h174190212

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare