• Uus prantsuse mahtauto
• Reisimiseks igati mugav
• Hind pisut kallivõitu

Valikus on Picassos veel 92 hj diisel- ning 120 ja 155 hj bensiinimootor. Viimased on saadaval vaid koos 5-käigulise käsikäigukastiga. Diiselmootorite juurde saab valida kas käsi- või poolautomaat-käigukasti. 5-kohalise Picasso pikkus on 4,43 m, laius 1,83 m, kõrgus 1,61 m ning teljevahe 2,79 m. Seega on C4 Picasso pikkus ja eriti teljevahe suuremad, kui 5-kohalisel väike-keskklassi autol.

Picasso on minu hinnangul igati õnnestunud disainiga – näeb kena ja soliidne välja nii seest kui väljast, nutikas siseruumilahendus pakub mugavaid reistingimusi ja rohket pakiruumi. Picasso on esimene PSA kontserni uuele modulaarplatvormile ehitatud uue põlvkonna Citroën. Päris esimesena pruugiti seda platvormi Peugeot 308 alust valmistades.

Kutsub sõitma

Atraktiivse välimusega C4 Picasso lausa kutsub sõitma, et veenduda, kas välised ahvatlused on vaid tühi kest, või leidub selles ka asine sisu? PSA kontserni diiselmootorid on tuntud oma võimekuse ja vaikse käiguga. Ja nii ka siin: proovitud C4 Picasso oli erakordselt vaikne. Võib-olla ka sellepärast, et kirjade järgi pruugitakse sel lamineeritud helikindlaid küljeklaase.

Rehvi-, tuule- ja mootorimüra olid tugeva sordiini all – ka maanteekiirusel sõites kostub kabiini vaid kerge suhin; isegi karedal, pinnatud teekattel. Istekohad on mugavad.

Juhiistet ja rooli (ning kõrvalistet) saab väga ulatuslikult sättida, nii et igasuguste mõõtudega mees või naine peaks endale mugava sõiduasendi leidma.

Kõik nupud-lülitid on käepärased. Ühesõnaga – ergonoomika on paigas. Sõitsin ühel päeval ligi neli tundi jutti ja ka sõidu lõpus tundus iste ikka väga mõnus ja mugav. Tagareas on kolm eraldi reguleeritavat istet, mida saab pikisuunas liigutada ning mille seljatoe kallet annab seada.

Sealjuures – vastupidi tavasõiduautole on keskmisel istekohal kõige rohkem jalaruumi, sest tunnel puudub ja kahe esiistme vaheline panipaik on tavapärasest palju ettepoole paigutatud. Pikemakoivalist võib pikemal sõidul hakata häirima tagumiste istmete küllaltki madalal asuv istmepadi.

C4 Picasso on mõnus matkaauto – tundub, et seda otstarvet silmas pidades ongi see disainitud. Seal on rohkelt panipaiku – keskkonsooli all, rooli all, tagaistmete ees põranda all, suur panipaik esiistmete vahel ning muidugi ustes. Kõrge istumine ja suured aknad tagavad avara väljavaate.

Esiistmete seljatugedel on allakäänatavad lauakesed. See auto ei ole vaid hädaga 5-kohaline, nagu enamus sõiduautosid, see ongi päriselt 5-kohaline. Sealjuures on C4 Picasso vaid 1cm laiem, kui näiteks Ford Focus, kus tagumine keskmine koht ikka väga ebamugav.

Eraldi kiitust vajab madala laadimisava, laia luugi ja suure nelinurkse põhjapinnaga kasutusmugav 537 liitrine pakiruum.

Citroën’ile omaselt on C4 Picasso mugava, pigem pehmepoolse vedrustusega, mis koos parajalt pehmete esiistmetega teeb sõidu nauditavalt mugavaks. Ilmselt aitab sõidumugavusele kaasa ka pikk telgede vahe. Samas ei tähenda pehme vedrustus ülemäärast kaldumist kurvilisel teel või järsemates kurvides.
Loe lõpuni whatcar.ee leheküljel