• Maailma suurim BMW müügisalong
• Väljapanek lennukimootoritest vormeliteni
• Juhendatud ekskursioonid tehasesse

Lisaks tehasevisiidile sai ring peale tehtud ka BMW Welt’ile ja muuseumile, milles mõlemis leidub samuti kaemist päris mitme tunni jagu. Seejuures ei tunne tänu hästi koostatud väljapanekutele igavust ka pere autokaugemad liikmed.

BMW maailm

Aga alustame algusest. BMW Welt (Welt – maailm saksa k.) on hiiglaslik multifunktsionaalne hoone, mille katuse all pesitsevad maailma suurim BMW-de (ka mootorrataste) esitlussalong, MINI ja Rolls-Royce väljapanekud, kõigi nimetatud markide “nänni”poed, autode loovutusala koos mitmesaja masina ladustamiseks vajalike ruumidega ning kõige tipuks ka Michelini tärniga restoran.

Suuremat osa sellest pakutakse inimestele täiesti tasuta, raha tuleb taskust välja võtta vaid poodides/restoranis ja ka uue auto üleandmise tseremoonia kuulub niiöelda “lisavarustuse” hinnakirja.

Säärane teenus on iseenesest kättesaadav kõigile Saksamaal auto soetanutele, aga järjest populaarsemaks pidavat see muutuma ka “lombi” taga, kus mõnevõrra jõukamatele ameeriklastele müüakse nn. Euroopa-pakette, mis sisaldab auto kättesaamist BMW Welt’is ja selle toimetamist merekonteineris ostja kodumaale.

Vahepeal saavad aga vastsed autoomanikud oma uued neljarattalised sõbrad Saksamaa autobahn’idel tõelistelt proovile panna või siis niisama mõned nädalad mööda Euroopat ringi kruisida.

Lennukimootoritest vormeliteni

Kui fotokas kiiskavaid autopilte täis klõpsitud ja uhke logoga T-särk ning kohvikruus samuti kotti pistetud, võib mööda jalakäijate silda suunduda teisele poole teed, kus 4 silindrit meenutava BMW peakorteri kõrval paikneb muuseum.

Algne 1973.a. avatud salatikaussi meenutav muuseumihoone jäi mingil hetkel eksponaatidele väikeseks ja nii asubki püsiekspositsioon tänapäeval hoopis madalas juurdeehituses. Ringikujulisest vanast osast leiab aga ajutise väljapaneku, milleks kuni 2014.a. märtsini on Rolls-Royce’ide ajalugu tutvustav näitus.

Muuseumis leidub eksponaate igast ajastust, alustades BMW juurte juurde viivatest lennukimootoritest ja lõpetades BMW mootoriga varustatud Brabhami tiimi vormel 1 masinaga, mille roolis Nelson Piquet 1983.a. maailmameistriks tuli.