• Eelkäijast konservatiivsem ning sportlikum
• Efektsed digitaalnäidikud
• Hind alates 82 360 eurot (730d)

Lisaks rabavale välimusele oli ka salong totaalselt ümber disainitud, tõstes käiguvahetushoova (automaatkast muutus standardiks) roolisambale ning kujundades näidikuploki oranžikas-punase taustaga kunstiteoseks.

2006.a. facelift tõi pisut muudetud tuled ja veel nipet-näpet, aga suures plaanis jäi auto samaks. Hoolimata julgest disainist osutus mudel siiski populaarseks ning majandusbuumi hiilgeaegadel muutus see Eestis pea staatusesümboliks, peibutades ametimehi pankrotihalduritest ehitajateni.

Eksklusiivsust napib

Tänagi tootmises olev 7.seeria nägi esmakordselt ilmavalgust tegelikult juba 2008.a. juulis. Et aga 2012.a. kohendati mudelit põgusalt ja kevadise uudisversioonina pakkus tootja sõiduproovi nelikveolist tri-turbo diiselmootoriga 750d xDrive, siis võtsime pakkumise heameelega vastu.

Tulles tagasi võrdluse juurde sajandi esimesel kümnendil toodetud 7.seeriaga, peab tõdema, et hoolimata vastakatest arvamustest disaini osas õhkus sellest siiski suursugusust ja eksklusiivsust.

Samuti polnud autot võimalik mõne teise BMW mudeliga segamini ajada ja sedagi võib esindusauto juures kahtlemata suureks plussiks pidada.

Uus mudel kannab (ilmselt tänu kahekohaliste numbrite otsalõppemisele E-seerias) järjekorranumbrit F01 (pika teljevahega versioon F02) ega ole kuidagi seotud vormel 1-ga. Küll aga mõjub see eelkäijast palju sportlikumana, samas veidi igavamana.

Mõnes mõttes on säärane teguviis tootja poolt mõistetav. Püüeldakse ju ühtse imidži ja firmastiili poole, seega peavadki eri hinna- ja suurusklasside sõidukid kandma sarnaseid disainielemente. Sama võib ju kohata näiteks ka konkureerivate Audi või Lexuse mudelite juures.

Väljastpoolt ei olegi “seitsmendat” tänu suurusele ja massiivsusele vast väiksemate BMW-ga nii lihtne segamini ajada, kuid auto sisemuses leiate eest 5.seeria masinaga pea äravahetamiseni sarnase salongi.

Käigukang kolis tagasi põrandale, keskkonsool ja iDrive kopeerivad üks ühele väiksemat venda. Minu arust napib 7.seeria sõitjateruumis luksuslikku elegantsi ja glamuuri. Kõik silmale nähtav on argine ja asjalik.

Tulevikunägemus

Seda ühe erandiga. 2013. mudeliaasta masina salongi rehabiliteerib minu jaoks täisdigitaalne näidikuplokk, mida pakutakse lisavarustuse nimekirjas 610 euro eest (nüüd saadaval ka 5. seeriale).