BMW puhul saame siinkohal siiski rääkida endiselt 7-8 aastasest intervallist. Kindlasti peavad premium klassi traditsioonilise kerekujuga ning tipptehnoloogiat täistuubitud autod ajahambale hästi vastu, lisaks ootab BMW ostja uuelt 3. või 5. seerialt tõenäoliselt konservatiivsemat stiili, mistõttu tihedaid ja radikaalseid muudatusi ette võtta polegi mõistlik.

Ruumikas kabiin ja muljetavaldavad mootorid

Kuna eelmine 3. seeria BMW ilmus müügisaalidesse 2005.a. alguses, siis oligi aeg küps, et näidata maailmale järjekorras juba kuuendat, F30 tähist kandvat mudelipõlvkonda. Kõigepealt vahetatakse välja sedaan, ülejäänud keretüübid lisanduvad hiljem. Hoolimata esmapilgul küllaltki suurest sarnasusest eelkäijaga on auto tegelikult ikka täitsa uus. Milles seisnevad suuremad muudatused?

Alustuseks on terve auto 9 cm ja teljevahe 5 cm pikem. See aga tähendab, et eelmise mudeli kitsikust tagaistmel enam pole ning jalaruumi puuduse üle kurta ei saa. Kuna tagumine uks ise on samuti laiem ja avaneb suurema nurga all, muutus ka istmele pääsemine oluliselt lihtsamaks. 

Muuseas, minu arust võiks osa muidu 5. seeria ostjaid ulevikus mõtelda hoopis 3. seeria soetamise peale. Sobiva varustusega uus "kolmene" on ääretult soliidne, piisavalt ruumikas ja sõidab mugavalt.

Järgmise uuenduse leiame kapoti alt. BMW-le omaselt saab 3. seeria mootorivalik olema ammendav nii otto- kui ka diiselmootorite osas, kuid esmakordselt ei leia me nimekirjast ainsatki vabalthingavat jõuallikat. Kõik pakutavad turbomootorid näitavad sealjuures hämmastavaid suutlikkuse ja ökonoomsuse numbreid. Valiku alumises otsas asub 316d oma 85 kW-ga, tipus aga praegu veel 335i 225 kW-ga. Seda siis kuni uue M3 saabumiseni.

Diiselmootorid saavad tehaseandmete kohaselt keskmiselt hakkama ca 4,5 liitriga, bensiinineelajad aga 6-7 liitriga 100 km kohta. Kiirusnäitajad on eeltoodud numbrite valguses eriti uhked - näiteks tõenäoliselt väga populaarseks saav 320d teeb 0-100 km/h vaid 7,5 sekundiga.

Korralik varustus

Eestisse saabuvate autode baasvarustust täiendati muuhulgas valuvelgede, 2-tsoonilise kliimaseade ning värvilist infoekraani sisaldava iDrive-ga. Et enamik uue BMW ostjaid valis nimetatud asjad oma sõiduki varustusse ka eelmise mudeli puhul, siis on muudatus igati teretulnud.

Ühtlasi saab iga autoga kaasa 1. seerialt tuttavad eelvalitud sõidurezhiimid. Neid valitakse käigukangi juures asuva nupu abil, mida liigutades auto kas Eco Pro, Comfort või Sport (Sport Line varustuse puhul lisaks veel Sport Plus) häälestuse aktiveerib. 

See reguleerib muuhulgas gaasipedaali tundlikkust, mootori karakteristikuid ning käigukasti tööd. Vedrustuse seadistamist süsteem ei võimalda, kuid lisavarustuse nimekirjas on ka too siiski olemas.

Lisaks pakutakse uuele 3. seeriale kolme erinevat disaini- ja varustuspaketti - Sport Line, Modern Line ja Luxury Line. Sarnast paketipõhist lähenemist tutvustas BMW taaskord 1. seeria mudeliuuenduse raames eelmisel aastal. Kindlasti tasub tähele panna, et nimetatud paketid ei ole kuidagi seotud konkreetse mootori,  käigukasti või välisvärviga. Ehk siis endiselt saab igaüks ka baasmudelit aluseks võttes komplekteerida just talle sobiva sõiduki.

See ülesanne võtab aga silme eest kirjuks isegi kogenud autoostjal, sest lisavarustuse nimekiri on ülipikk. Uuematest asjadest võiks nimetada näiteks kaameral põhinevat sõidurajalt eemalekaldumise ja kokkupõrke hoiatussüsteemi, aga ka parkimisassistenti ja tagastange all jalavibutamise peale automaatselt avanevat pagasiluugi.

Margile omaselt sisaldab nimekiri ka mitmeid sõidumugavust või siis hoopis sportlikkust suurendavaid abimehi.

Perfektne juhitavus

Mitte et uus kolmene sõidurõõmu pakkumiseks mingeid lisavigureid vajaks. Kaugel sellest, proovisõiduauto oma 2-liitrise diiselmootori ja 8-käigulise automaatkastiga suudaks iga mossis näo kiiresti naerule vedada. 

Meelierutavast jõudlusest oli eespool juba juttu, aga ka veermik on ekstraklassist. Saavutatud tasakaalu rooli täpsuse, ratastelt saadava tagasiside ja sõidumugavuse vahel pean päris fantastiliseks!

Lisaks on 3. seeria väga vaikne. Suisa sel määral, et maanteekiirusel liigeldes poleks mingi probleem kaassõitjaga sosinal vestelda. Kiirendades ei ole mootori hääl küll enam see, mis vanal heal 6-silindriliste jõuallikate ajastul, kuid sinna pole midagi parata. Seda enam, et tänu 8-le käigule püsivad mootori pöörded enamus aega nii madalal, et kapoti alt midagi salongi ei kostu.

Ühe asja üle pani testsõit mind veel mõtisklema - kuivõrd harjunud me tänapäeval oleme kõikvõimalike veojõu-, pidurdus- ja stabiilsuskontrollidega. Kõige ehedamalt saab nende vidinate vajalikkusest aru, kombineerides lamellrehvidel veereva võimsa tagaveolise auto kiilasjääks lihvitud kurvilise metsavaheteega.

Uskumatuna tundub, kui kiiresti ja samas täiesti murevabalt saab sellise teelõigu läbida masinaga, millel vajalikud süsteemid on häälestatud juhti abistama, mitte takistama. Ehk siis antud juhul BMW-ga. Loomulikult on väga fun kusagil lumisel platsil "abimehed" maha võtta ning lihtsalt lustida, kuid uskuge mind - tavateedel seda teha oleks arulage ja kaasliiklejate suhtes vastutustundetu.

Talviste teeolude ja tagaveo pelgajatele olgu öeldud, et xDrive nelikvedu saabub kõikidele bensiinimootoritele ja 320 diislile juulis 2012.

Veidi kriitikat

Tegelikult oli paar asja, mis mulle proovisõiduauto juures ei meeldinud. Modern Line disainipakett tähendab automaatselt beezhi salongi. Seda kuni kelladeploki tausta ja turvavöödeni välja.

Ei saa öelda, et tulemus minu arust ilus oleks. Aga noh, ütleme et maitse asi. Küll aga pole maitse asi odavapoolse väljanägemisega tumehall iDrive infoekraani korpus keset seda sulnist beezhi armatuurlauda. Kus on on olnud disainerite silmad???

Teiseks taaskord auto maksumus. Uurides hinnakirja selgub, et 320d maksab baasmudelina 35 490 eurot. Arvestades, et omaduste ja suuruse poolest kõlbab masin tänapäeval  hästi ka firmajuhi autoks, ei ole seda üleliia palju. Pannes siia kõrvale aga testiauto 49 170 eurose maksumuse, liigume ometi juba teistesse sfääridesse. Sest tegelikult oleks ma isegi sellele mõned vidinad veel juurde lisanud. Ehk kokkuvõtteks - õhukese rahakotiga uut "kolmandat" ei osta.

Lõpetuseks

BMW uus 3. seeria on kena auto. Tegelikult polnud ka tema eelkäijal viga midagi, aga uue mudeliga tehti selge samm edasi. Jutuainet pakkuvad keskelt iluvõreni ulatuvad esituled, suurenenud mõõtmed ning suuremat venda meenutavad tagatuled lisavad sõidukile soliidsust ja sära. Samas pole ära unustatud nooruslikke sõidunautlejaid, kellele nii sportlikke disaini- kui ka veermikupakette pakutakse.

Kirjutada oleks sellest autost tegelikult veel paljugi, aga öeldakse ju, et oma silm on kuningas. Alates 11. veebruarist on uus 3. seeria automüüjate juures olemas - minge kaege ise üle. Usun, et seejärel nõustute minuga - hea sai veel paremaks.

Meeldib:  Esi- ja tagatuled, mürasummutus, mootorid ja 8-käiguline automaatkast, suurenenud jalaruum tagaistmel

Ei meeldi:  Modern Line beez sisu, iDrive ekraani korpus, hind

Argo Verk