NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
19.04.2017 09:12
Kas Hollandis autodel külgmisi peegleid polegi?
19.04.2017 09:14
Nüüdsel ajal on vist peegel lisavarustuses?! Meil eestis suunatulehoob samuti
19.04.2017 09:15
Ja mille jaoks autol küljepeeglid on?
    19.04.2017 10:44
    See reegel kehtib ikka rohkem Amsterdami kesklinna kohta. Seda peab nägema, muidu on võimatu mõista. Kordan: muidu on võimatu mõista. Kindlasti võib väita, et Eestisse sellise kombe juurde pookimine on kas nali, inimeste provotseerimine kommenteerima või üks loll mõte.
    20.04.2017 02:31
    olen isiklikult parkinud autokaassõitja poolt "õigel hetkel" avanenud tagauksest matsu kätte saanud ja mul vedas et tagant parasjagu autot ei tulnud sest ilmselt mind siin praegu sel juhul kommimas enam poleks.
19.04.2017 09:26
Egas ainult jalgratas tagant ohusta. Möödasõitev auto või mootorratas viib halvimal juhul seisva auto ukse koos avaja käega minema.
19.04.2017 09:32
Küljepeeglid tagaistmele ei mõju.
19.04.2017 09:33
Ülepunnitatud pealkiri. Auto ukse pihta sõitmisest vaevalt et surma saab.
19.04.2017 09:33
on hea, aga töötab ainult ajude olemasolul. Meie riigis selline asi läbi ei lähe.
    Näita vanemaid (7) Laadin kommentaare...
    21.04.2017 13:51
    Andresele: osaliselt nõus, aga nii kurb kui see ka pole, siis olen mitu korda näinud, kui kileviiner astub autost välja, ronib ratta selga ja selle tegevuse käigus unustab absoluutselt kõik teadmised liiklusseadusest... nemad teevad ju trenni ja neid ei tohi segada... aga aru ma ei saa miks on vaja "trenni" teha kõige tihema liiklusega tänavatel jne. Punane tuli, anna teed märk, ülekäigurada... need on paljudele nendele nn "sportlastele" asjad millest ei pea hoolima, rääkimata jalakäijatest möödasõitmised... ja need varruka riivamised... huvitav kas nad tõesti ei mõtle sellele, et kui lenks varrukasse kinni jääb, siis nemad on suuremad kannatajad :s
    Ühed kõige suuremad mölakad on jah need kes pole vaevunud tutvuma liiklusseadusega, mis tegelikult kehtib absoluutselt KÕIGILE, ka jalakäijatele! Mölakat parandab vaid haud.
    Liigeldes ise igapäevaselt palju jala ja ka autoga, siis vahest on kõrvaltvaatajana endal jube vaadata milliseid idiootsusi inimesed ratta seljas korda saadavad... ehk oleks aeg rattalubadeks? Või siis politsei peaks mõnelt selliselt mölakalt ratturilt juhilubade olemasolul need ära korjama ;)
    22.04.2017 02:30
    Toon siia näite tänasest päevast... lähenen mina ülekäigurajale... vaatan.. vastas rattur, ülekäiguraja servas (minu poolt vaadates paremas servas)... sätin siis ennast üsna vasakule ülekäiguraja äärde, et mitte püha lehma häirida!!! AGA (tõele au andes, ta ootas rohelise tule ära) ületades teed ma tänasin vöötraja jumalat (kui selline asi üldse olemas on) sest sellele ratturile jäi väheks sellest paarist meetrist ja ta pidi ikka minust sentimeetrite kauguselt mööduma... minul oli küll tunne nagu MIDA KURADIT!!!! KUHU SA VÄRDJAS RONID!!! Mina KURJA jätan sulle mitu meetrit ruumi, AGA EI... sina pead ikka oma vokiga mulle peaaegu et otsa sõitma!!!! Grrrr..... ja mis austust siis sellised ratturid loodavad teistelt saada... ainult keskmist näppu näevad!!!
    22.04.2017 15:36
    Kohutav kogemus siis. Kas sa poes ostukärusid ka kardad - nendel pole pidureid ja juhitavusega on kehvasti? Või näiteks sörkijaid?

    Variant on ka hakata rattaga sõitma ja natuke karastuda. Sinust mööduti sentimeetrite kauguselt. Minu jaoks ei ole ebatavaline oma kodutänavas mööduda vastutulevatest autodest mõnesentimeetrise kattuvusega - kallutades ratast küljepeeglist mööda. Tipptunni transiitsõitjad nähtavasti kujutavad ette, et nad endiselt mingil autobahnil ning ei kipu selle peale tulema, et võiks kitsal tänaval teeserva poole võtta ja kiirust vähendada, hakatuseks lubatud 30 piiresse, kui keegi vastu tuleb.

    Väga põnev, et jalgratturitele tuuakse liiklusviisakuses eeskujuks autojuhte. Mina isiklikult ei julge kohelda jalakäijaid, jalgrattureid ega autojuhte nii toorelt nagu ma näen autojuhte seda tegemas. Õuealal jalakäijast paarikümne sentimeetri kauguselt mööduda kiirusel 40-50 km/h? Tänan ei, nii viisakaks ma küll ei kavatse hakata.
19.04.2017 09:41
Tore, ehkki enamik ootamatuid ukseavamisi teevad pigem kaassõitjad.
19.04.2017 09:50
Hea viktoriiniküsimus...
19.04.2017 09:51
Kui seaduseraamatut hoolega lugeda, siis on autos vastutavaks isikuks juht. Ise seisma jäädes viskan alati pilgu peeglitesse ja kui näen kedagi lähenemas, ütlen seda. Ma ei jäta seda kunagi teiste vaadata. Võimalik et kaasreisija ei ole hetkel ümbritsevaga kursis. Juht peab seda olema alati.
    19.04.2017 10:05
    Väga õige point. Ise vaatan ka kaasreisijana alati, aga tõsi on vist paljud kes ise autot ei oma ei oska sellise asja peale tullagi.
    19.04.2017 10:56
    Liiklusseaduse § 29 paneb sisenemise ja väljumise reeglid paika ka sõitjale, seega nende rikkumise eest vastutab ikka sõitja ise. Juhi poolt on muidugi hea, kui ta sõitjatele ohust teada annab - see ongi hea juhi tunnus.
    20.04.2017 05:16
    Täiearuline kaassõitja väljub autost sõiduteel parema ukse kaudu ja täiearuline jalgrattur sõidab mööda vasakult nagu LS ette näeb, täiearuline juht veendub enne autost väljumist, et teist liiklusvahendit ei takista ja kama kaks misukese käe või jalaga ta ust avab. Aga velosipedistid võiksid küll LS endile selgeks teha ja kõrvatropid ning silmaklapid ära võtta.
19.04.2017 09:58
Järsult avada on efektsem!
19.04.2017 10:10
Ma vähemalt proovin, vahest hakkan kasutama
19.04.2017 10:49
Ma olen proovinud ja uskumatult hästi toimib. Pole ebamugav ega aeglane autojuhile, isegi vastupidi -- seda liigutust tehes on lihtsam veenduda, et ukse avamine on ohutu (ka teisi autosid silmas pidades). Ainus keeruline asi on harjumust muuta.
19.04.2017 11:10
ütleks et üsna elementaarne minu enda jaoks vaadata alati selja taha autost väljudes.... kasutades siis selleks ükskõik mis moodust ükskõik mis kohal istudes.... kes seda ei tee mõtleb ainult enda peale.... lihtne
19.04.2017 11:34
ja millal siis ratturid viisakaks muutuvad?
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    19.04.2017 17:14
    Mida sa pead viisakuseks? Mina hoian just peatunud ja tee äärde pargitud autodega alati ohutut külgvahet. Probleem ei ole ainult ukse avamises. Ma võiksin igal aastal alla ajada kümmekond auto tagant teele astunud inimest, sealhulgas samade autode juhte, kui seda ei teeks.

    Aga selle viisaka ja seadusekuuleka käitumise eest (juht peab hoidma möödumisel ohutut külgvahet) annavad autojuhid aeg-ajalt signaali ning üks bussijuht asus mind 30 alas "seaduserikkumise" karistamiseks jälitama ja üritas alla ajada.

    Viisakas olemine ja liiklusseaduse täitmine nõuab jalgratturilt külma närvi ja paksu nahka, sest mitte kõik autojuhid ei saa aru ega lepi sellega, et jalgrattur ei hõõrugi pargitud autode külgi mööda.

    Osade autojuhtide arusaam on, et jalgratturi ainus liiklusreegel on, et ei tohi autojuhil "jalus" olla. Nad ei anna endale aru, mida tähendab nende lemmikmantra, et "jalgrattur peab täitma liiklusseadust nagu autojuht" ning et jalgrattur võib olla *kohustatud* neil jalus olema, näiteks mitte sõites kõnniteel või hoides ohutut külgvahet.
    20.04.2017 10:38
    Väga nõus. Kui kõik jalgratturid hakkaks LS kohaselt liiklema oleks sõidukitjuhtidel palju hala ilmselt selle sama puu all, et miks nad sõiduteel sõidavad linnas ning miks ohutut külgvahet hoiavad jne.
    24.04.2017 09:17
    Kõnniteel sõitmine ei ole ideeliselt keelatud vaid ongi keelatud v.a. paar erijuhtu
19.04.2017 12:12
aga nii peabki olema, mitte ainult ratturite puhul. Ka möödasõitev auto võib teie ukse minema viia. Kas tõesti selliseid elementaarseid asju enam kursustel ei õpetata, tähelepanu ei juhita, et väljumisel peab ikka külgpeeglisse vaatama!
19.04.2017 12:19
Mis asja, ei suuda peeglist vaadata või ei anna kael keerama, et näha mis taga toimub? Võibolla oleks veelgi "turvalisem" üleüldse paremast uksest välja ronida, säästaks ja päästaks veelgi rohkem. Kilplased!
19.04.2017 12:49
tänud kommenteerijale. mäletan seda kildu.

......sellega tuleb meelde üks kerttu rakke kommentaar ammusest ajast, kui ta sõitis vist hääletajana mingi autojuhiga, kes ütles, siis kui nad parajasti mingist jalgratturist mööda sõitsid, et "tööta uksega, kiiresti".
19.04.2017 17:43
Vanasti olid selle jaoks küljepeeglid! ...küll jah, tagumisest uksest väljujate jaoks OK nipp.
    19.04.2017 21:41
    Asi on selles, et enne autost möödumist asub see jalgrattur tõenäoliselt otse auto taga.

    Vähemalt Eestis ei õpetata jalgratturitele, et möödasõidumanöövreid tuleb alustada varakult ja peatunud autodest tuleb mööduda suure vahega. Selle asemel raiutakse reeglit, et jalgrattur peab sõitma võimalikult tee paremas servas. Tee servas peatunud / seisva auto puhul järeldub sellest reeglist, et möödasõite tuleb alustada võimalikult hilja ja mööduda tuleb võimalikult väikese vahega.
    20.04.2017 04:04
    Jalgratturitele ei õpetata ka seda mitte, et nende kiirust on autojuhil palju raskem hinnata kui teiste autode kiirust ja et jalgrattur peaks seisvale autole lähedes olema igal juhul valmis pidurdama ja vajadusel ohutult mööda põikama, aga mitte sirgjooneliselt liikudes kiiremini väntama hakkama.
19.04.2017 21:39
Autor pole vist elu sees Rootsi sattunud... Poeg tegi Rootsis load ja ma olin sõifuõpetaja peale vastavaid kursusi. Sellepärast tean, et seal maal on selline meetod reegliks.
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega

FORTE TOP

Viimased uudised