Samamoodi on ju ka autodega – on mudeleid, mis muutunud ihaldusväärseks klassikaks ning samas kõrval teine samasugune ei huvita peaaegu kedagi.

Ka veinitootjate vahel on selge erinevus. Rolli mängivad nii ajalugu, kogemused, oskused, kui ka materjal. Võrdlust tuntud viinamarjapiirkonna ettevõtja ja oma tarbeks kuskil suvila keldris jooki kääritava eestlase toodangu vahel pole mõtet pikemalt arutama hakatagi. Ja jällegi, analoogia autotööstusega täiesti olemas.

Ütleksin, et vaatamata autofirmade pressiteadetes kõlavatele lennukatele fraasidele, nagu „lõpuks ometi oleme leiutanud auto“ ja „uus legend on sündinud“, annab just aeg lõpuks aru, kuivõrd hästi üks või teine mudel välja kukkunud on. Tõsi, tootja suhtumine määrab palju ning panustatud energia ja kirg paistavad samuti juba kaugele välja.

Uus Lexus RX nõuabki sellist pikka sissejuhatust, sest kuigi autol alles seisab ees pikk teekond enda eksistentsi õigustamiseks, siis hea stardipositsioon on talle tagatud – tootja üle 30 aasta „premium“-segmendi kogemust ning sihikindel soov ennast üha uuesti ja uuesti tõestada muudavad sõidukid täiuslikumaks ning kasvatavad tasapisi margi turuosa üle kogu maailma.

Uue RXi puhul ei saa jätta nentimata veel üht autonduses maad võtvat suundumust – vanasti kujustati autod tihtilugu tagasihoidlikumalt. Peaasi, et vinti mitte üle keerata ja sellega potentsiaalselt kliente kaotada. Tänapäeval suhtutakse asja aga peaaegu täiesti vastupidi ning tulemus on vähemalt huvitav.
Loe edasi siit