Saksa Duisburg-Esseni ülikooli noored analüütikud aga selgitasid välja, et ka rahvalikud automargid ei jäta end ostjate arvelt nälga. Tänavu esimese poolaastaga on mitu tootjat oma tulu tublisti kasvatanud, kirjutab Accelerista.com.

Ettevõtluse esimene reegel on, et kui midagi teha, siis hästi; ja nii, et tulud oleksid suuremad kui kulud.

Autotööstusele ei saa kasumlikkust kuidagi ette heita, sest tehnoloogiline võidujooks on omandanud mõõtmed, mis ei jäta tootjatele magamiseks aega: kõik, mis sisse tuleb, see ka välja läheb ning investeeritakse uudsetesse lahendustesse ja moodsatesse tootmisliinidesse.

Kui üldpildis paistab välja kena kasumlikkus, siis see võib tähendada ka seda, et osale uudismudelitest maksab firma peale.

Selleks, et end paremini ostjate vajadustega kohandada; mõnikord ka selleks, et viia massidesse mõni uudne tehnolahendus; ja mõnikord selleks, et konkurendi sarnane mudel lihtsalt välja suretada. See on äri. Julm äri.

SEGANE ARVUTUSKÄIK, PEAASI ET NUMBRID ON ILUSAD!

Kahtlemata on teise rahakoti sisse põnev vaadata ja seda Duisburg-Esseni üliõpilased ka tegid. Autovaldkonna uurimisüksus CAR-Center Automotive Research arvutas kokku eri automarkide tänavuse esimese poolaasta müügitulu. Selle tulemusena saame teada, kui palju üks või teine tootja oma mudelitega n-ö vahelt võtab.

Nagu öeldud, tegu on keskmisega, sest mudelikaupa kasuminumbri teadasaamine tekitaks ilmaasjata paksu verd; ja see on ärisaladus!

Ka ei anna noored analüütikud kuigi palju aimu, millise metoodikaga on tulu arvutatud – kas on võetud aluseks tehase väljamüügihind ja võrreldud hinnalipikuga salongis? Või on tootjad nõustunud tõepoolest toote omahinda avalikustama? Kõlab nagu ulme, sest see on kohe päris kindlasti ärisaladus.

No igatahes on Saksa üliõpilased jõudnud mingite tulemusteni ja numbrid, mis nad tabelisse on “teenitud tulu” lahtrisse sisse löönud, on päris aukartustäratavad.

KÕIGE TULUSAMAD AUTOMARGID 2016. AASTA I POOLES

1. Ferrari 18,0%
2. Porsche 16,7%
3. Škoda 9,6%
4. BMW 9,5%
...