Škoda Superb on ambitsioonika pealkirjaga äärmiselt ruumikas sedaan. See on koostatud volkswagenliku kvaliteediga, ent on leidmas enda doonorautost, milleks on tegelikult Hiina turule mõeldud pikendatud teljevahega Passat, selgelt eristuvat väljanägemist. Kindlasti on tegemist ühe selle aasta oodatuima uue autoga igaepäevase autoostja jaoks.

Eelmine Superb kelkis ruumiga tagaistmel ja tagumise küljeukse sisse peidetud vihmavarjuga spetsiaalses drenaažiga kojas, mida muidu Rolls Royce’idel jms. leida võib. Mõnedegi meelest oli see vihmavari auto juures ka ainus nö. superb asi, mida leida võis. Sest kuigi tagaistmel oli tõesti ruumi nagu limusiinis — ka uues mudelis võib pikkki isik jala hoogsalt üle põlve visata — ei olnud auto välimus esindusauto jaoks piisavalt iseloomukas. Ka mitte kenalt tagasihoidlik ja soliidne, vaid liiga tavaline, keskmine ja isegi ilmetu. Ning lõpuks oli raske ette kujutada, kellele üldse on tarvis esindussõidukit, mille hind pole mitte soodne, vaid tavaliste luksusautodega võrreldes täiesti ebaesinduslik…

Nüüd on aga väljas uus Superb ja tänavail möllavad ka uued ajad — Superbi ajad. Loomulikult on rumalus, kui valitsuse liikmed enda autopargi alla kõrgklassilikes kogustes raha matavad. Teisalt võib endalgi pea viltu jääda, kui Parts Yarises mööda sõidab. Uus Škoda Superb on praegusel majanduslikult õõnsamal ajal ning just meiesuguse väikeriigi tingimustes ideaalne esindussõiduk ja intelligentse maailmavaate märk. Tegelikult töötas selles mõttes juba vanagi, ent kõigile peale Meelis Atoneni, kes seda vahepeal roolis, oli see absoluutselt liiga igav ja odava olemisega.

Uuel Superbil selliseid probleeme enam pole. Lisaks sellele, et sinna mahub terve valitsuskabinet, saavad riigijuhid soovi korral sisse jalutada ka tagauksest, justkui salaja. Karta on, et ka staažikaim spioon pole viitsinud end kurssi viia tõigaga, et uue Superbi pagaažnik kannab pealkirja Twindoor ning avaneb kahte moodi — ilma ja koos tagaklaasiga. Mis muudab Superbi pikemate ja paksemate asjade laadimiseks ja vedamiseks ideaalseks.

Selles elemendis kohtuvad asjad, mis Superbi enda imidžis põhirolli mängivad — esinduslikkus ja praktilisus/soodus. Selge see, et kui inimene soetab miljonikroonise sedaani, ei teki tal mõtetki lasta tagaistmed alla ning salong maale või jumal-teab-kuhu viidavat manti puupüsti täis laduda. Teda huvitab, et ruumikas pagasiruumis oleks konks, kuhu enda nahkne randmekotike riputada ning kusagil ka nagi klubipintsaku jaoks.

Paljude meelest on Superb endiselt venitatud ilmega — kohe näha, et tagauksed oleksid justkui pikemad ning tegu justkui pikendatud autoga. Mis ei peaks ju iseenesest sugugi halb konnotatsioon olema, kui panna kõrvale prestiiž, mis kaasneb näiteks tõesti pikemaks venitatud MB S-klassist väljumisega. Superb aga ei ole pikendatud kerega Passat, vaid välimuse poolest täiesti omaette produkt. Ja selline ta ka tegelikult välja näeb, terviklik ning oluliselt tugevama iseloomuga kui eelkäija.

Esilaternad õhkavad Škodade uut perekonnadisaini, ent on mõnusalt agressiivse olemisega. Tagatuled on suured ja soliidsed ning salong lihtne ja asjalik. Materjalid veidi lihtsamad kui VW ja Audis, ent mitte odavad ja nii see peabki olema. Enam ei teki küsimust, kas tegu on läbi klaasi suuremana näiva Octaviaga või on see Superb ise. Paksem tagumik teeb selle Škoda soliidseks — Superbi pepul on presence’it.

Kuna baasauto on odav, saab selle absoluutselt hambuni relvastada, ilma, et ikka valus hakkaks. Kuni tagaistujate külgturvapatjade ja tagumiste istmesoojendusteni välja. Baasmootoriks on 125 hj 1,4 TSI, kuid mõistlikum oleks võtta 1,8 TSI, mis sellele päris suurele autole piisavalt jõulised tiivad annab. Absurdihuumori sõbrad lähevad kindlasti 3,6-liitrise FSI, nelikveo, DSG-kasti ja 260 hj peale, mille baashind on — 404.900.- krooni…

Nelikvedu ja DSG on saadaval ka 1,8-liitrise mootori juures, kuid miski ei saa vastu neljasajatuhandekroonisele limusiiniohtu autole, mis kiirendab sajani 6,5 sekundiga ning mille tippkiirus on elektrooniliselt piiratud märgil 250 km/h. VW kontserni uued mootorid on tuntud oma võimekuse ja selgelt nähtava okönoomsuse poolest, ent parim Superbile ja Eestile on ikkagi 1,8.

Nii et ärge häbenege — ostke Superb. See sobib nii pereautoks, esindussõidukiks, taksoks, eriti hästi ettevõtetele, kes oma kliente mugavuses ringi sõidutama peavad jne. Superb pole enam norutamise steitment, vaid tükike teadlikku ja intelligentset tarbimist. Just meile ja just praegu peaks Superb tõesti supervalik olema.

Škoda Superb Elegance 1,8/TFSI Testisõiduki hind: 391 900.- Hinnad alates: 289 900.- Töömaht: 1798 cm³ Võimsus: 118 kw/160 hj @ 5000 — 6200 p/min Pöördemoment: 250 Nm @ 1500- 4200 p/min Käigukast: 6-käiguline manuaal Kütusekulu linnas/maanteel/keskmine: 10,4/ 6/ 7,6 l/100km Kiirendus: 0-100 km/h: 8,6 sek Tühimass koos juhiga: 1529 kg