Androidi probleem on aga alati olnud, et seadet ostes ei saa kindel olla, kas ja kui ruttu see ka opsüsteemi-uuendusi saama hakkab, sest konkreetse seadme tootja peab need oma kasutajakeskkonnaga ühilduvaks muutma, ja see pole asi, millele tootjad tahavad ressursse kulutada, isegi tippmudelite puhul.

Androidi uuendusi on kergem saada muidugi seadmetele, kus opsüsteem on puhas ja suht täiendamata, sh Google'i enda seadmed. Paraku ka siin pole tootjad üldiselt huvitatud seadmeid üle paari aasta täiendamast.

Sestap pole ime, et Androidi uued suured väljalasked levivad väga aeglaselt – näiteks praeguseks ligi üheksa kuu vanune 7.0 "Nougat" on tänavuse mai alguse seisuga kättesaadav alles 7,1% Androidi seadmetest.

Niisiis, Nougat pole suutnud esialgu Androidi seadmete hulgas "ilma teha". Parem saatus aga paistab seda tarkvara ootavat autode info- ja lustisüsteemide südamena.

Google teatas nimelt, et suured autotootjad Audi ja Volvo on Android 7 oma tulevaste autode opsüsteemiks valinud.

Tulemus on midagi enamat kui senine lahendus Android Auto ehk sõidukite jaoks kohendatud-nuditud Android, mida saab kasutada nutiseadet USB vahendusel auto keskkonsooliga ühendades.

Android saabki olema auto põhitarkvara, nii et kasutaja saab usutavasti igati Androidi nime väärilise kogemuse, sh võimaluse digiabilise Google Assistantiga suhelda. Lisaks muidugi Google Maps, muusikastriiming jne jne.

Google'i mobiili-opsüsteem hakkab muidugi kontrollima ka sõidukite põhifunktsioone nagu küte, jahutus, akende avamine ja sulgemine, istmete paigutus jm.

Loodetavasti pole Androidiga Audisse või ja Volvo häkkimine nii kerge nagu seniste "nutikate" autode puhul. Asjaosalised pole selgitanud, millised turva- ja kaitsemeetmed kasutusel on, et su truu neljarattaline ise näiteks parkimisplatsilt vastu seina ei sõida, kuna mõni pahatahtlik on kontrolli näiteks õhu teel üle võtnud.

Millal siis uued sõidukid Android 7 omandavad? Volvo lubab, et kahe järgneva aasta jooksul. Audi esitleb oma lahendust uues ideeautos Audi Q8 Sport.