• Ameerikalik ameeriklane
• Võluv mootor
• Luksuslik põhivarustus

Käesoleval sajandil on asjad teispool lompi aga tublisti paremuse poole liikunud. Niisiis ootasin suure huviga proovisõitu Cadillaci suure, nime CT6 kandva sedaaniga.

Olgu kohe ka öeldud, et minu arvates Cadillaci tänapäevane nimesüsteem selle kuulsa automargiga ei sobi. Mis muljet avaldavad CT6 või ATS või XT5? Puudub veel KTL (kui keegi juhtumisi ei tea, siis on see lühend terminist "kolmetäheline lühend"). Möödunud sajandil kandsid General Motorsi luksusautod hoopis sobivamaid nimesid. Coupé de Ville. Fleetwood. Eldorado Brougham...

Olgu-olgu, nimi ei riku autot, nagu eesti vanasõna ütleb. CT6 välimusavaldab igatahes muljet. Säilitanud Cadillaci 60. aastatel juurutatud nurgelise disaini, on kujundajad osanud selle sujuvas ja voolujoonelises vormis esitada. Ning auto ei näe üldse nii suur välja, kui tema 5,2-meetrine pikkus arvata laseks – kuid 20-tollised rattad mõjuvad tema all üpris loomulikena. Cadillac nimetab CT6 konkurentideks kõrgema keskklassi autosid; ja nii Audi A8, BMW 7. seeria kui Mercedes-Benzi S-klass on temast veidi väiksemad (kui pikendatud versioone mitte vaadelda).

Kas ka seestpoolt? Raske öelda, kuid igatahes mahtusin tagaistmele "iseenda selja taha" lahedalt ära, nii et seljatoe ja põlvede vahele jäi tublisti õhuruumi. Tagaistmel on üldse õige mugav olla – kahel sõitjal, kuigi ametlikult on seal kolm kohta. Keskmise istekoha võiksime parem unustada. Kaks peaaegu-üksikistet on see-eest aga elektriliselt seatavad ning eraldi klimatiseeritavad. Tagaistmeid mingil viisil kokku klappida ei saa (ega see veoauto pole!).
Loe edasi siit