Audi SQ5, mis on varustatud autonoomse auto tehnoloogiat arendava Delphi tehnikaga, näeb valja peaaegu nagu tavaline Audi SQ5.

Sel teisipäeval asus see masin pahaaimamatult – kui nii saab autot juhtivate algoritmide kohta öelda – rida vahetama, sest ümbritsevad sõidukid näisid olevat ohutus kauguses.

Ent siis põrutas Audi kõrvalrajale peaaegu sisse üks Lexus RX400h. Selle roolis polnud matslik sohver, õigupoolest ei keeranudki keegi selle rooli. Lexust juhtis hoopis Google'i isesõitva auto tarkvara.

Palo Altos San Antonio teel toimunud intsidendis siiski avariid ei toimunud, kuna Audi katkestas manöövri, teatas John Absmeier, kes on Delphi isesõitvate autode programmi juht.

Absmeier viibis intsidendi ajal reisijana Audis ja kommenteeris juhtunut pärast Reutersi uudisteagentuurile. Ka teised väljaanded kirjutasid tema sõnade põhjal, et kaks isesõitvat autot tegid peaaegu avarii.

Hiljem püüdis Delphi pressiesindaja juhtunut siiski pehmendada. "See polnud "peaaegu kokkupõrge", nagu Reuters väitis," kommenteeris firma pressiesindaja hiljem.

Tema sõnul on see normaalne olukord liikluses ja Delphi auto käitus ideaalselt. "Meie auto nägi, et Google'i auto reastus enne samale rajale, kuhu meie auto oli reastumas. Nähes, et rada polnud enam vaba, katkestas auto manöövri ja ootas raja vabanemist," selgitas pressiesindaja.

Delphi testib Silicon Valley piirkonnas kahte isesõitvat Audit. Google'il on tänavatel üle 20 isesõitva Lexuse, lisaks läksid firmal juunis tänavatele proovisõidule koaala-kujulised pisikesed masinad.