Kokkuvõtvalt võib öelda, et ADACi uurimus kinnitas eeltoodud väidet — Saksamaa maksusüsteemi juures on diiselmootoriga auto omamine tunduvalt odavam bensiinimootoriga masinast, kuid seda juhul kui autoga sõidetakse aastas rohkem kui 14 400 km, kirjutab autonews.ru.

Näiteks on artiklis välja toodud BMW 320d ja BMW 320si kuluvõrdlus — diiselmootoriga auto omanik kulutas aastas 1600 eurot (18%) vähem kui bensiinimootoriga auto soetanud isik.

Jeep Commander 3.0 CRT Port AT aga oli Jeep Commander 4.7 Sport AT-st 1920 eurot ehk 15% säästlikum.

Samas ei ole Saksamaal valitsevate seaduste järgi diiselmootoriga auto ülalpidamiskulud mitte alati bensiinimootoriga auto kuludest väiksemad: juhul kui aastane läbisõit jääb alla 9600 kilomeetri, siis hakkavad mõju avaldama diiselmootoriga autole kehtiv kõrgem automaks ja suuremad kindlustusmaksed.

Tulemuseni jõudmiseks võrdles ADAC kokku 560-ne bensiini- ja samapaljude diiselmootoritega autode aastaseid kuluarveid.