Vahendab Accelerista

  • Praktiline luksusese 100 000-eurose hinnaga
  • Viis meetrit kroomi, läikivat metalli ja pehmet nahka ümber kolme- või 4,4-liitrise mootori
  • Soliidne ja väljapeetud, kuid siiski pilgupüüdja

Mitte et neid otseselt halvaks peaksin, aga usun, et sarnaselt kõigele muule võib auto inimesele sobida või siis vastupidi, mitte sobida. Ja minule on lihtsalt teised autod rohkem sobinud.

Sellegipoolest läksin seitsmenda seeria ehk seitsmesega kohtuma lootusrikkalt, sest BMW on üldiselt ülaltoodud rahvuskaaslastest mõne strateegilise omaduse poolest erinenud. Lisaks veoskeemile eristab baierlast VAG grupi parematest poegadest sootuks teise iseloomuga mootor ja üleüldine imago. Ja kuigi tagaveo asemel oli prooviautol nelikvedu, lähen ma ka oma järgmisele kohtumisele sinivalget embleemi kandva masinaga sama lootusrikkalt kui enne.

AJALUGU Seitsmes seeria on vanem kui mina. Esimene põlvkond nägi ilmavalgust juba 1977. aastal, jõuallikaks kuuesilindriline bensiinimootor. 1986. aastal välja lastud teine põlvkond sai juurde luksusvarustust ning kõigepealt V12 ja hiljem ka V8 mootori. Samuti tehti autost L (nagu saksa keeles Lang) versioon.

1994. aastal turule tulnud kolmas põlvkond tuli diiselmootori ja viiekäigulise automaatkasti võimalusega. Neljas, 2002. aastast kättesaadav põlvkond tõi kaasa BMW esimese seeriatootmises vesinikküttel auto. 2008. aasta novembris müügile tulnud viiendal põlvkonnal oli valikus seitsmekäiguline automaatkäigukast ja nelikvedu ning kõik mootorivariandid vähemalt kahe turboga. Eelmise aasta sügisel saabunud kuuenda põlvkonnaga käisimegi juba sõitmas.

Loe proovisõidu kirjeldust siit (ei, maksma ei pea)

Accelerista
SÕITA SAAB KÕIGEGA!