Renault Talisman on auto, mis täidab kõiki auto funktsioone ja lisab omalt poolt veidi juurdegi – viib sind ja su peret mugavalt punktist A punkti B ning ei joo seda tehes üheski jõuallikavariandis ülemäära kütust, kirjutab Accelerista.

Talismaniga on kerge sõita, dünaamikat on täpselt õige kogus ning mugavusvarustust ja pagasiruumi jagub küllaga.

Augustikuu teine nädalavahetus pakkus ehteestiliku suveilma näol päris paraja väljakutse nii Arvamusfestivali korraldajatele Paides kui ka Viru Folgi tegijatele Käsmu kaptenikülas – jaokaupa jagatav päikesepaiste ja lahkelt kapast kaela kallatav vihm ajasid külastajad hamba alt kuiva kohta otsima.

Meie seadsime end mõlemal üritusel mitmekesi, kogu oma reisikolaga mõnusalt sisse universaalkerega Renault Talismanis ja püüdsime pealtnägijate kadedaid pilke eirates lihtsalt oma asja ajada: mahedate jazzi- ja folgirütmide saatel autost lähemat aimu saada ning trajektooril Tallinn-Paide-Käsmu pidada muuhulgas maha ühe kontserdi, ühe modereerimise ja korraldada keskkonnaprogrammi.

Kadedakstegev välimus

Esimene tähelepanek tulebki just õue poolt: universaalkerega Talisman kordab oma sedaanist sõsara trikki ja paneb enam-vähem kõik tänaval kõndijad pead pöörama.

Suur ja ümar, moodsa tuledejoonega noobel sõiduk oleks nagu filmilinalt maha astunud, “Siin ma nüüd olen, Clark Gable ja Daniel Craig, või mis sulle täpselt meeldib...”

Auto esinduslik tervik kõnetab kõrgeaulisi ka rahvusvaheliselt – selleaastasel Cannesi filmifestivalil näiteks sõidutati staare punase vaiba ja hotellide vahet just nimelt Talismanidega.

Meie proovisõidumärkmetes saab Talisman trükitähtedes pealkirja: “Silmapaistvalt mõnus teekaaslane” (rõhk sõnal “silmapaistev”).

Kuna üldmulje on suurepärane, sõita on lihtne, kütust eriti ei kulu, salongivaikuses saab isegi klassikalist muusikat kuulata, ei jäägi muud üle, kui ehteestlaslikult täiesti okei auto pisivigade kallal nokkida.

Enne aga tuleb rääkida nii mõnestki lisast, mis Talismani väga omanäoliseks teevad.

Täna jälle me joome bensiini

Proovisõiduauto, Initiale Paris-varustuses Talisman liigub edasi vaid 1.6-liitrise kahe turbokompressoriga diiselmootori jõul; bensiinimootorit sellises noobel-luks-mugav-mõnus varustuses autol valikus pole.

Aga võiks, sest uus, ühe turbokompressoriga 1.6-liitrine TCe, mida saab varustusele vastavalt valida kas 150 hj või 200 hj võimsusseades, ei jää ökonoomsuselt diislile sugugi alla.

Tehase andmetel on selle bensiinimootori kütusekulu keskmiselt 5,8 liitrit 100km kohta, kolleegide kogemus lubab tulemusele liita liitrikese. Tegelik kütusekulu sõltub alati rooli ja istme vahele paigutatud gaasijala raskusest.

Maagiline “nullist sajani” selle jala pikkusest ei sõltu, on 150 hj TCe puhul ikka 9,9, 200 hj TCe-ga 7,9 sekundit.

Võrdluseks: testis olnud 160-hobujõulise 1,6-liitrise diiselmootoriga autol on see number 9,6 sekundit. Reaalne kombineeritud kütusekulu kolme päeva vältel läbitud 700 km jooksul jäi 6,2 liitri juurde 100 km kohta.

Seega, tasub igal juhul mõelda, kas seda diislit on ikka väga vaja, kui läbisõit jääb aastas alla 20 000 km (uuemate arvutuste põhjal isegi 30 000 km) või kui mõttes on särtsakamad kiirendused – Talismani puhul kaldub kaalukauss sel juhul kindlalt bensiinimootori kasuks.