Reedel alustavad sõitjad treeningutega, et katsetada betoonseinaga piiratud Rapla rada ning anda viimane tehniline lihv oma autodele. On kuulda, et mitmed autod on läbinud uuendusi, mis tähendab võistlejatele harjumist auto uute sõiduomadustega.

Võistlejate rivi on põnevusttekitav ja seisud punktitabelites pingelised. Kokku on Rapla kardirajale oodata üle 20 võistleja. Seni on pro-klassis seni kõige rohkem punkte kogunud Taavi Toomara, kellele hingavad kuklasse nii Gert Roosipõld ja mullune võitja Eduard Vahemets. Toomara pole teinud saladust, et tema tänavune suurim soov on olla parem sõitja kui Vahemets. Selle eesmärgi poole on Toomara liikunud stabiilselt kogu selle hooaja jooksul.

Ka street-klassi praegune liider Ott Kokk ei saa rajal end lõdvaks lasta, sest tugevad kandidaadid esikohale on veel Karl-Sander Lebbin, Allan Lätt ja Urmo Täheste. Kõikidel nimetatud võistlejatel on reaalne võimalus jõuda hooaja kokkuvõttes esikohale.

On selge, et hooaja viimasel etapil panevad võistlejad endast välja kõik, sest soov seista poodiumi kõrgeimal kohal on suur. Põnevust kruvib üles asjaolus, et Rapla kardirada on ääristatud betoonseinaga, mis tavapärastel kurvi sisenemise kiirustel umbes 70 km/h võib auto muuta kiirelt sõidukõlbmatuks. Seega ei ole võistlejatel palju eksimisvõimalusi, millele ei järgneks kahjustusi autole.

Street-klassi punktitabeli seis enne viimast etappi on nähtav siit ja pro-klassi võistlejate pingerida on saadaval siin.

Lisaks taas platsis võistlejad Soomest ning rajale tuleb taas tuntud uudisteankur Tanel Talve, kes sel korral sõidab oma isikliku Chevrolet Camaro SS-ga. Ilmselgelt jäi Talvele eelmisest etapist külge driftipisik. Juuli alguses võistles ta Kristjan Salmre BMW-ga. Sel korral tuleb mees tavapärasest ohtlikumale rajale oma isikliku autoga, milleks on Chevrolet Camaro SS. Ent see auto ei tule rajale ainult Talve roolimisel. Sellega võistleb ka üks pro-klassi võistleja, kelle ülesandeks on välja selgitada kas selle 420 hobujõulise tänavaautoga on üldse võimalik driftida või polegi see nii lihtne kui arvata võiks. Asjaosalised ootavad sellest üht vinget testi, seda enam, et sel korral on raja piirdeks betoonseinad, mis suurematel kiirustel võivad eksimuse korral teha autole palju kurja.

Võistlus toimub kahes klassis vastavalt võistleja kogemustele. Street-klassi autode puhul on turvanõuded väiksemad, nagu ka võistlejate kogemus. Selles klassis sõidavad autod rajal ükshaaval. Pro- ehk kogenenud võistlejate autodele kehtivad kõrgemad turvanõudmised ning ka võistlejad on juba suuremate kogemustega. Seetõttu sõidavad pro-klassi võistlejad finaalsõite kahekaupa ehk tandemina. Tandemsõitudes sõidavad võistlejad kaks ringi, vaheldumisi üksteise ees, kus teise võistleja ülesandeks on kopeerida esimese auto täpset trajektoori, kiirust ja kurvi läbimise nurka. Võistlust hindavad kohtunikud.

Driftivõistlust iseloomustab mängulisus ning suurepärane jälgitavus – rada on pealtvaatajaile täies ulatuses nähtav tribüünidelt ning hea šõu on garanteeritud. Võistlus peetakse vastavalt EAL võistlusmäärustikele ja võistluse reeglite aluses kooskõlas FIA spordikoodeksiga.

Võistluse ajakava:

Reede, 5. august

16.00-21.00 Võistlejate väravad avatud
16.00-21.00 Treening

18.00 Väravad avatakse pealtvaatajatele

18.00-21.00 Registreerimine ja tehniline ülevaatus

Laupäev, 6. august

08.45 Sõitjate koosolek

09.00 Treeningsõidud

10.00 Avatakse väravad

10.00-11.30 Street klassi kvalifikatsioon

11.30-12.00 Vaheajašõu/loosid, lõuna

12.00-12.15 VIP sõidud

12.15-12.30 Paus,vaheajašõu/loosid

12.30-13.45 PRO klassi kvalifikatsioon

13.45-14.50 STREET klassi finaalid

14.50-15.00 STREET klassi autasustamine

15.00-16.15 PRO klassi finaalid

16.15-16.30 PRO klassi autasustamine

16.30-16.45 Burnout show(kuiva ilmaga)

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!