5. seeria BMW. Targemaks ei tohiks seda autot enam teha

 (72)

5. seeria BMW-d peetakse premium-klassi autode juhitavuse mõõdupuuks ja sportlike sedaanide etaloniks. Uus 5. seeria rihib sedasama, kuid pakub juurde senisest rohkem luksust ja nutikaid abimehi.
5. seeria BMW-d peetakse premium-klassi autode juhitavuse mõõdupuuks ja sportlike sedaanide etaloniks. Uus 5. seeria rihib sedasama, kuid pakub juurde senisest rohkem luksust ja nutikaid abimehi.Foto: BMW

5. seeria BMW on arendatud nutiautoks, kuid pakub õnneks juhile veel kuhjaga sõidulusti. Isesõitev sportsedaan kaotaks ju oma mõtte.

Umbes kümme aastat enne Bayerische Motoren Werke AG sündi imetlesid miljonid sakslased Eugene Sandowi nimelist täiuslikku meest, kelle erakordselt lihaselist niuet katsid leopardinahksed lühikesed püksid. Ta oli 20. sajandi alguse Arnold Schwarzenegger. Esimene kulturist, kelle eesmärk oli kujundada oma keha täiuslikuks. Etendused, kus Sandow imiteeris laval Kreeka raidkujusid ja tõstis suuri raskusi, olid ette välja müüdud nii Ameerikas kui ka Austraalias, kuhu jõumehe kuulsus oli levinud. Naised olid nõus maksma 300 dollarit, et katsuda lava taga Eugene’i terastugevaid lihaseid. Tema kehalise treeningu raamatud olid kõikjal maailmas müügihitid. Sandow oli anglosaksi maailma staar, selle ajastu mehe etalon.

Lisaraha eest saab salongi ka maheda öövalgustuse. Foto: BMW
Seotud lood:

Viimased 45 aastat on sakslastel olnud uus täiuslikkust taga ajav staar – 5. seeria BMW, mida autokirest vaevatud mehed ja naised peavad kõikjal maailmas sportlike sõiduomadustega sedaanide ja universaalide etaloniks. Selle auto iga põlvkonnavahetus on olnud autofännidele oodatud sündmus. Rohkem isegi neile, kes ise seda uuena endale lubada ei saa. Nii nagu osa naisi tahtis kunagi Eugene’i muskleid silitada, unistavad tänapäeval paljud 5. seeria BMW rooli keeramisest. Vähemalt seni, kuni auto seda lubab...

Suurem, aga saledam

Loe veel

Fännid kruvivad oma ootused enne iga uue mudeli tulekut kõrgustesse, kuid „viiese” põlvkonnavahetused on olnud pealtnäha konservatiivsed (v.a palju pahameelt ja kiidusõnu pälvinud 2003. aasta viies põlvkond, mille kujustas Chris Bangle), pakkudes uuendusi pigem tehnilises võimekuses ja mugavuses. Nii on ka uus, seitsmes generatsioon disainilt eelmisega üsna sarnane, kasutades varasemast rohkem margi lipulaeva 7. seeria kujunduselemente ja ka esindusmudeliga sama veermikku. Nagu ikka, on uustulnuk eelkäijast kõigilt mõõtmetelt paarkümmend või mõned millimeetrid suurem. Tootja väitel mahub nüüd tagaistmele kõrvuti kolm laste turvatooli ja pagasiruum on 10 liitrit suurem. Selle poolest jääb 5. seeria veel alla oma peamisele rivaalile E-klassi Mercedesele.

Kui infoekraani ees nimetissõrmega häbi-häbi teha, muutub raadio heli valjemaks ja kui näppu teistpidi keerutada, vaiksemaks. Keskmise sõrme näitamist BMW ei tunnista.

Märkimisväärne saavutus on 100 kg väiksem kaal. Uksed pidavat olema oma klassis kõige kergemad ja kaaluma ainult kuus kilo. Ka uudne Syntaki müraisolatsioon on tavalistest pigimattidest oluliselt kergem ja summutab teemüra minu kõrva järgi märksa paremini kui E-klassi standardmüraisolatsioon. Kui asendada 19-tollised run-flat-rehvid tavalistega, siis oleks tulemus veelgi parem. Tänu kergemale kaalule on auto ka dünaamiliselt võimekam ja kulutab vähem kütust.

Kiiruseni 210 km/h suudab juhiabisüsteem rooliga suunda korrigeerides autot automaatselt oma sõidurajal hoida, ees sõitjaga õiget pikivahet jälgida ja kui jalakäija teele astub, sõiduki peatada. Foto: BMW

Mootorivalik on tuttav 3. seeria BMW-lt ja sisaldab esialgu nelja jõuallikat: kahe- ja kolmeliitriseid bensiini- ja diiselmootoreid (võimsusega 190–340 hj). Baasmudel 520d välja arvatud, kuulub kaheksakäiguline automaatkäigukast hinna sisse. Varasemast kogemusest soovitan valida diiselmootori, mille momendikõver ajab iga autosõbra rõõmust pöördesse ja vähene kütusekulu säästab tankides tublisti raha. LP prooviauto kaheliitrine bensiinimootor (252 hj/350 Nm) on BMW vääriline jõumasin, kuid kolmeliitrine diiselmootor pakub rohkem emotsiooni. Pealegi tarbis bensiinimootor koos nelikveoga päris palju kütust. BMW pluss on see, et nelikvedu xDrive pakutakse kõikidele mootoriversioonidele ja esimest korda saab neile tellida ka pööravad tagarattad.

Märkimisväärne saavutus on 100 kg väiksem kaal, uksed pidavat olema omas klassis kõige kergemad ja kaaluma vaid kuus kilo. Ka uudne Syntaki müraisolatsioon on tavalistest pigimattidest märksat kergem. Foto: BMW

Tulemas on veel kaks kallist maiuspala: pistikhübriid 530e, mille keskmiseks kütusekuluks lubatakse 2 l/100 km kohta, ja aegade vingeim M. 4,4-liitrise V8 mootoriga M550i xDrive pidavat kiirendama nullist sajani nelja sekundiga. Suvel jõuab müügile ka 5. seeria uus universaal Touring.

Maatrikstulede valgusvihk teeb ööst päeva. Foto: BMW

Sõidulust on endiselt BMW trump. Sportlik olemus, juhitavuse filigraansus, mootori ja käigukasti koostöö ja juhi sõidustiiliga kohanemine teevad BMW-st BMW. Sammu võrra paremaks on arendatud ka sõidumugavust, nüüd saab valida nelja vedrustussüsteemi vahel. Siiski jääb Mercedese vedrustusmugavus selles klassis endiselt etaloniks.

Nagu ikka, on uustulnuk eelkäijast kõigilt mõõtmetelt paarkümmend või mõned millimeetrid suurem. Tootja väitel mahub nüüd tagaistmele kõrvuti kolm laste turvatooli. Täiskasvanutel võiks olla rohkem jalaruumi, kuigi istuma mahuvad ka pikemad. Foto: BMW

Peaaegu isesõitev

Luksuse, mugavusseadmete ja juhti abistava tehnoloogia poolest võistlevad BMW ja Mercedes võrdsel tasemel. Mul on tunne, et BMW on tehnoloogiauuendusi rakendades isegi vindi üle keeranud, pakkudes kalli raha eest asju, mida sa tavaelus kunagi ei kasuta. Näiteks 260-eurone pirakas puuteekraaniga võti, millega saab mootori eelsoojenduse 30 meetri kauguselt sisse lülitada ja vaadata, kui palju on paagis kütust. Peale selle võib võtmele 560 euro eest juurde osta kaugjuhitava parkimisfunktsiooni. Siis on võimalik BMW kõrval seistes mootor võtmest käivitada ja auto puuteekraanilt juhtides üheksa meetrit otse edasi või tagasi sõidutada (vt videot digilehest). Sedasi saab auto sinna sisse pugemata kitsast parkimiskohast välja veeretada. Kuid otsi lolli, kes riskib parkida nii kalli sõiduki kitsasse kohta teistele kriimustada ja mõlkida!

Komfortistmed, elektriliselt igasse suunda reguleeritavad Foto: BMW

Samuti mõjub mänguna autoga viipekeeles suhtlemine. Näiteks kui infoekraani ees nimetissõrmega häbi-häbi teha, muutub raadio heli valjemaks ja kui näppu teistpidi keerutada, vaiksemaks. Kahe näpuga nn võidumärki V näidates saab raadiokanalit vahetada. Raadio roolinuppudega reguleerimine käib igatahes palju kiiremini ja vähem vaevaliselt. Selle peale tekkis kange soov näidata autole keskmist sõrme, aga kahjuks BMW seda liigutust ei mõistnud.

Uus tuuleklaasinäidik kuvab sõidu- ja navigeerimisnäite ning raadiokanalite loetelu senisest 70% suuremal pinnal. Foto: BMW

Ühtlasi pakub uus 5. seeria BMW võimeid, mis muudavad selle väga mugavaks, turvaliseks ja ihaldusväärseks ning vajaduse korral peaaegu isesõitvaks. Kiiruseni 210 km/h suudab juhiabisüsteem autot automaatselt oma sõidurajal hoida, ees sõitjaga õiget pikivahet jälgida ja kui jalakäija teele astub, sõiduki peatada. Peale selle jälgib auto juhi soovi korral ise kiirusepiiranguid.

Infoekraani näidikuteploki graafika kaunidus ja ekraanipildi selgus on omaette väärtus, ühtlasi on 5. seeria BMW esimene, millele pakutakse juhtmevaba Apple CarPlay funktsiooni. Seda juhitakse iDrive'i nupust või puutetundlikult. Kõigi võimalustega tutvum Foto: BMW

Uue mudeli tuuleklaasinäidik kuvab sõidu- ja navigeerimisnäite ning raadiokanalite loetelu varasemast 70% suuremal pinnal. Infoekraani näidikuteploki graafika kaunidus ja ekraanipildi selgus on omaette väärtus ning 5. seeria BMW on ühtlasi esimene, millele pakutakse juhtmevaba Apple CarPlay funktsiooni. Kõik need seadmed saab muidugi lisaraha eest ja mugavuste lisamine kergitab 46 700-eurose baashinna kahekordseks.

Pärast põgusat proovisõitu on keeruline hinnata, milline on uus 5. seeria BMW mullu esitletud E-klassi Mercedesega võrreldes. Ent on selge, et kahe põlise rivaali võistluse lööb sassi varsti ilmavalgust nägev uus Audi A6. 

260-eurone võti võimaldab 30 meetri kauguselt mootori eelsoojenduse sisse lülitada ja näitab, kui palju on paagis kütust. Kallima võtmega saab auto isegi väljast käivitada ja mõne meetri sõitagi. Foto: BMW
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised