Lennumasina prototüüp tõusis esmakordselt õhku 2013. aastal ja kaugjuhitavana. Sama töörühm on järgmiseks sihtmärgiks seadnud mehitatud lennu, mis peaks aset leidma millalgi järgmise paari kuu jooksul, vahendab Wired.

Volocopteril on potentsiaali koondada endasse terve hulk omadusi, mida tõeliselt futuristlikult lendavalt autolt eeldada võiks — seda on lihtne juhtida, see on stabiilne ja selle 18 rootorit tagavad arvestatava kaitse kõikvõimalike tehniliste viperuste eest. Lendutõusmiseks pole tarvis stardirada ning energiaallikana rakendatakse akusid, mis teeb masina keskkonnasäästlikult emissioonivabaks (eriti, kui laete akusid taastuvenergiaallikast). Mööngem, lendava autoga rangelt võttes siiski tegu pole, kuna maapinnal sellega sõita ei saa, kuid mis siis? See ju lendab!

Esimeseks mehitatud lennuks valmistuv e-Volo töörühm on ametis kogu süsteemi täiustamisega. Lennumasina ülesehitus ja välimus jäävad põhimõtteliselt samasuguseks kui 2013. aastal, kuid aparatuur selle sisemuses läbib põhjaliku uuenduskuuri.

Esialgset kaheistmelist konstruktsiooni käitavad akude komplektid, mis ei võimalda lennata laadimiste vahel korraga kauem kui 20–30 minutit. Ettevõtte tegevjuhi Alexander Zoseli kinnitusel sertifitseeritakse seadeldis sport-lennuvahendina, mille müügihinnaks võib kujuneda ligikaudu 338 000 dollarit (302 000 eurot). Pealeselle töötab Zosel välja uut hübriid-ajamsüsteemi, mis pikendaks lennuaega rohkem kui ühe tunnini. Seegi on aga alles Zoseli projekti algusjärk.

Ettevõtja kujutab juba ette kommertskasutuseks mõeldud suuremat versiooni Volocopterist, mis saaks pardale võtta neli kuni kuus inimest. Vastava lahenduse lubamine eeldab lennundust reguleerivate seaduste muutmist, kuid Zosel usub, et see leiab umbes lähema kümne aasta jooksul aset niikuinii.

Kui lennumasina loojate nägemus teoks saab, võime kõik viia ellu unistuse auto sinnapaika jätta ning lennata kõikjale Volocopteriga.