100 parimat autot omanike endi silmis
Kokkuvõttes saadi hinnanguid 27 tootja 104 mudelile. Lõpuks hinnati autosid nelja parameetri järgi, kusjuures igal parameetril oli lõpphindes erinev osakaal:
omanike kaebused– 37%;
koostekvaliteet ja usaldusväärsus– 24%;
ekspluatatsioon ja kulutused– 22%;
teeninduse kvaliteet – 17%.
Esimesed kaks kategooriat annavad tegelikult objektiivse hinnangu konkreetsele autole sõltumata riigist, kus seda kasutatakse. Auto omamise rahakulu ehk ekspluatatsioon ning sõiduki teenindamine võivad riigist riiki suuresti erineda. Üldiselt peegeldab küsitlus autoomaniku rahulolu oma neljarattalise sõbraga – kuivõrd on see või teine mudel seda puudutavaid ootusi õigustanud.
Absoluutselt parima tulemuse saavutas Lexuse maastur RX 86,7 protsendiga. See oli 3 % parem teisest kohast, kuhu jõudis mõnevõrra üllatuslikultki mainekas sedaan Jaguar XF. Meenutagem, et Jaguarid seni kõikvõimalikes usaldusväärsuse reitingutes üsna tagasihoidlikel positsioonidel sitsinud. Kolmandagi koha globaalses rahulolu nimekirjas sai Lexus – sportlik sedaan IS.
Kui ette rebinud Lexus RX kõrvale jätta, on ülejäänud autod küllaltki tihedas grupis. Ilmselgeid läbikukkumisi siin pole – teise ja viimase koha vahe on üksnes ca 10 %.
Kliendirahulolu ei sõltu sugugi auto suurusest või keretüübist. Esikümnesse on pääsenud näiteks Toyota Yaris, Honda Jazz, mainekad sedaanid Audilt (A6, RS6, S6, Allroad), seesamune Jaguar XF, nood Lexused, Honda linnamaastur CR-V jne. Preemium-margid nagu Audi, BMW ha Mercedes-Benz reserveerisid kohad nimekirja esimeses pooles. Koos nendega on siin end kindlalt sisse seadnud ka Hondа, Toyota ja VW mudelid.
Esimene prantslane, Citroën C4 Grand Picasso, ilmub nimekirja alles 37. positsioonil (mida see jagab Audi A4’ ja 5. seeria BMW’ga). Peamine prantsuse mudelite mass kogunebki nimekirja lõpule lähedale. Tabelis on ka üks totrus: kolm absoluutselt samasugust mudelit, mida toodetakse samas tehases Slovakkias, on nimekirjas kajastatud erinevatel positsioonidel. Jaapani Toyota Aygo sai 31. koha, ent prantsuse embleemidega autod said alles 90. (Citroën C1) ja 99. (Peugeot 107) koha. Mine sa võta kinni, mille asi!
Säästlike linna autode seas said parimad punktid kvaliteedi ja usaldusväärsuse eest Fiat Panda ja Citroën C1. Kui aga tuli juttu omanike kaebustest, siis kõige vähem pretensioone oli autol Fiat 500, samas kui prantsuse mudelid ja vanake Ford Ka jätsid kõvasti soovida. Mis puudutab diilerite tööd ja hoolduse maksumust, siis Toyota Aygo ja Smart ForTwo said kõrgeid punkte ja osutusid parimateks pisikeste linnaautode klassis. Nendega lõid kampa kaks Fiati: Panda ja 500.
Kokku on selles kategoorias esitatud 23 mudelit. Nimekirja alguses leidub jaapani mudeleid ning väike Mini. Parimateks kvaliteedi ja usaldusväärsuse poolest on tunnistatud autod Honda Jazz ja Toyota Yaris. Peale seda on ülima hinde usaldusväärsuse eest saanud ka Mitsubishi Colt, ning reisijateruumi kvaliteedi eest Volkswagen Polo. Nimekirja lõpus on häid tulemusi kvaliteedis ja usaldusväärsuses näidanud Ford Fiesta, Citroën C3 ja Opel Meriva. Kõrgemaid hindeid hoolduse ja teenindamise maksumuse osas sai Toyota Yaris.
Siin on ka esimene äärmiselt ootamatu tulemus: 19 Golf-klassi mudeli seas on tarbijale kõige meelepärasemaks osutunud soodne Korea päritolu ja Slovakkias toodetav mudel. Suurepärane kvaliteet ja usaldusväärsus, kaebuste puudumine ning hoolduse madalad hinnad aitasid Kia Cee’d’i omas klassis esimesele kohale ning neljandale tarbijate rahulolu üldreitingus. Kia Cee’d edestas mitte ainult oma klassi etaloni VW Golfi, vaid ka preemium-kompakte tootjatelt BMW, Audi ja Volvo. Kere kvaliteedi poolest on parimaks osutunud Toyota Auris ning ülima palli usaldusväärsuse eest sai ka uus Mazda3.
Tarbija selge eelistuste jagunemine on märgatav ka 12 D-klassi autode hinnetes. Kõige kõrgemaid hindeid said jaapani mudelid ja Volvo, neile järgnesid saksa ja prantsuse autod. Kõrgeimaid hindeid usaldusväärsuse ja kvaliteedi eest saab aga üksnes Toyota Prius. Veel ühe kõrgeima hinde kere kvaliteedi eest saab Honda Accord.
Uus Jaguar XF tähistas võitu saksa konkurentide üle, kuigi usaldusväärsuse eest sai ta kõige madalama palli oma klassis. Küll on aga britidele osutunud meelepäraseks Jaguar interjööri kvaliteet. Lojaalsus lihasele brändile annab ennast tunda ka Jaguar XF kõrgetes hinnetes omanike kaebuste näitaja osas. Kõrgema hinde usaldusväärsuse ees sai BMW 5-Series, mis ei seganud teda leidmaks ennast viimasel kohal oma klassis tarbijate rahulolu poolest. Parimaks usaldusväärsuse ja teostamise kvaliteedi poolest selles klassis on tarbijad tunnistanud autosid, mis moodustavad Audi A6 pere.
Mazda MX-5 on omasuguste seas konkurentsist väljaspool. Kahekohaline rodster sai kõige kvaliteetsemaks ja usaldusväärsemaks ning sai ka minimaalselt kaebusi kere aadressil. Kõrgeima hinde usaldusväärsuse eest sai ka VW Eos, kõige vähem tarbijate kaebusi korjas aga kokku Mercedes-Benz SLK.
Mahtuniversaalide klassis sai 15 auto hulgas kõrgeima tunnustuse usaldusväärsuse eest üksnes Renault Scenic. Interjööri ja kere koostekvaliteedi eest sai tipppunktid ainult Mazda5. Kuid kõrged hinded usaldusväärsuse ja kvaliteedi eest ei mõjutanud nende üldist positsiooni reitingus. Renault ja Mazda said vastavalt 7. ja 11. koha. Samas kui Mercedes B-Class ja Citroën C4 Picasso omanike kaebuste vähesus võimaldas neil tõusta mahtuniversaalide klassi liidriteks. Ford S-Max sai kaebuste vähesuse eest samasuguseid hindeid nagu Mercedes B-Class, kuid kõrged ekspluatatsioonikulud lükkasid selle tagasi 9. koha peale.
Lexus RX ei võitnud mitte üksnes maasturite klassi, vaid juhib päris suure varuga 104 mudelist koosneva üldnimekirja. RX sai kõige kõrgemad punktid kõikide parameetrite lõikes. Usaldusväärsuse ja kvaliteedi osas järgneb Lexusele Nissan X-Trail, kuid see kogus jällegi palju kaebusi omanikelt muudes valdades. Kõige madalamaid hindeid usaldusväärsuse ja koostekvaliteedi eest said BMW X5 ja Land Rover Discovery.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!