Lennuk oli 18. novembril 1946 teel Austriast Tullnist (see linnake asub Viinist paarkümmend kilomeetrit loodes Doonau ääres) Itaaliasse Pisasse. Selle pardal oli neli meeskonnaliiget ja kaheksa reisijat, viimaste seas kõrged USA ohvitserid koos mõne pereliikmega. Et ilm oli väga kehv ja lendurid ei tahtnud üle Alpide lennata, otsustati minna pika ringiga Müncheni, Strasbourgi ja Marseille`i kaudu.

Innsbruckist üle lennates jäi lennuk aga väga tugeva lumetormi kätte ja eksinud piloodid olid sunnitud Berni Alpides hädamaandumise tegema - leebe termin, arvestades, et lennuki kiirus Gauli liustikule laskumise või siis sellega kokkupõrke hetkel oli umbes 280 km/h. Douglas C-53 Skytrooper (kutsutakse ka Dakotaks) peatus 3500 meetri kõrgusel umbes 10 kilomeetri kaugusel Grindelwaldi suusakuurordist 18. novembril kell 14:45.

Džiipidest polnud tolku

Imekombel jäid kõik lennukis olnud inimesed ellu, ehkki mitmed neist said vigastada. Kuna Šveitsis kuuldi hädaabikutsungit, korraldas armee võimsa päästeoperatsiooni. Alguses arvasid eksinud piloodid ise, et lennuk kukkus alla kusagil Prantsuse Alpides. Kaks päeva hiljem aga suudeti 13 km kaugusel Meiringenis Šveitsi õhujõudude baasis allakukkunute asukohta raadiokutsungitele tuginedes täpsustada ja selgitati välja, et lennuk on kusagil Gauli liustikul.

Ka ameeriklased saabusid päästeoperatsioonile talvisteks oludeks kohandatud džiipide ja roomiksõidukitega, aga Alpides polnud nendega midagi peale hakata. Kaaluti ka purilennukite kasutamist, aga lõpuks siirduti lennukit otsima siiski jalgsi. 23. novembril kell 14:20 ehk enam-vähem täpselt viis ööpäeva pärast õnnetust jõudsid lennukini kaks Šveitsi sõdurit suuskadel. Järgmisel päeval laskuti üheskoos 2200 meetri kõrgusel asunud Šveitsi alpiklubi mägionni ning sealt toimetati inimesed juba kahe väikese Fieseler Strorchi lennukiga minema.

Samasugune Douglas C-53 neli aastat tagasi Arizonas.

Leitud on ka riidepuid ja lusikaid

Vraki asukoht vajus aga unustusse ja lume ja jää alla mattunud lennuk jäi lõpuks sootuks kadunuks, andes ainest paljudele rahvajuttudele. Dakota asukoht oli teadmata aastani 2012, mil leiti üks propelleritest. Kuna sel suvel on Šveitsis - nagu mujalgi Euroopas - erakordselt soojad temperatuurid, on sulavast liustikust rohkem rususid välja tulnud. Näiteks on leitud lennuki tiivad, aga ka isiklikke esemeid nagu riidepuid, plekkpurke ja lusikaid.