Nii viidigi läbi kolm oksjoni, mille käigus maksti inimestele välja ka reaalseid rahasummasid, et uurida, mis raha eest oleks nad nõus Facebookist loobuma. Oksjonite keskmisena tuvastati, et tavaliselt oleks inimesed nõus Facebooki aastaks jätma umbes 1000-1500 dollari eest, kuid tulemused erinevad grupiti.

Näiteks tudengite puhul oli Facebookist loobumise hind oluliselt kõrgem - vaid tudengite seas läbi viidud oksjoni tulemuseks oli, et kõige levinumale sotsiaalmeediaplatvormile ei tõsteta oma jalga aastaks umbes 1500-1900 dollari eest. Teisel katsel oli tudengigrupi keskmine välja pakutud summa aga lausa 2076 dollarit.

Täiskasvanud aga olid vähemalt ühel oksjonil mõistlikumad - seal kujunes sotsiaalmeediast loobumise keskmiseks lõpphinnaks 1139 dollarit, teise katse puhul aga ulatus 1921 dollarini.

"Oksjonil osalejaid motiveeris reaalne rahaline kasu, seega võime arvata, et nad kaalusid tõsiselt, kui palju eest nad oleks nõus oma sotsiaalmeedia konto sulgema," ütles üks uurimuse autoritest, Sean B. Cash. Tema sõnul keeldusid aga mõningad osalejad üldse oksjonil pakkumast, öeldes, et Facebookist lahkumine ei ole hea variant.

Uurijate sõnul näitavad uurimistulemused, et kuigi Facebooki ja teiste tasuta veebiteenuste majanduslikult mõõdetav mõju on väike, näitab uuring, et teenustel on inimeste eludes oluline roll. Näiteks turuväärtuse alusel hinnates on Facebooki väärtus kasutaja kohta kõigest 190 dollarit.

Uurijad tõdevad, et kuna nad kasutasid mugavusvalimit, osales uuringus keskmisest rohkem tudengeid, kuid samas näitavad eri aegadel ning eri valimitega läbi viidud katsed, et keskmine hind jääb umbes samasse vahemikku, mis annab võimaluse oletada, et see peab paika.