Autojagamine ei vähenda heitgaase ega liiklusummikuid, sest hoopis ühistranspordikasutajad on hakanud eelistama jagatavaid sõidukeid. Eeskätt puudutab see noori. Saksamaal on see juba juhtunud, sama saatus ootab ees kõiki teisi riike, ka Eestit, kus renditeenused kasvatavad järjest populaarsust.

Saksamaal tehtud uurimistöö tulemused väidavad, et 76 protsenti DriveNow autojagamisrakenduse kasutajatest teeks olukorras, kus autojagamisteenust kasutada pole võimalik, oma sõidud kas ühistranspordiga, jalgrattaga või jalgsi. Ühiskasutuses autodest on Saksamaa linnades saanud mugavusteenus.

Berliini tehnikaülikooli professor Tilman Santariuse hinnagul on autode ühiskasutussüsteem nagu sõltuvusttekitav mõnuaine, millega muudetakse autoga sõitmine ja eriti BMW noortele ahvatlevaks. Praegusel kujul toimivad need süsteemid peamiselt ühistranspordi kahjuks.

Loe lähemalt Acceleristast!