Sellised autod võimaldaks lõpetada fossiilsete kütuste põletamise, aga tänini pole peale suurte plaanide ning mõne autonäitustel esitletud proovimudeli vesinikuautode tulek reaalsusele eriti lähemale jõudnud, vahendab Novaator.

Takistusi on terve rida. Üks tõsisemaid on väärismetallid, täpsemalt plaatina. Vesinikuauto paneb sisepõlemismootori asemel liikuma kütuseelement ning selle ehitamiseks on tarvis plaatina.

Niigi väga kõrge hinnaga metalli hind tõuseks märgatavalt, kui maailma autotööstus seda massiliselt kütuseelementides kasutama hakkaks. Veelgi hullem, maakera plaatinavarudest kogu maailma autopargi vesinikuautode vastu vahetamiseks ei jätkuks. Kuid kütuseelemente võiks kasutada ka kodude elektri ja soojaga varustamiseks, ka sinna läheks plaatinat tarvis.